نماینده ولی فقیه در استان یزد با تاکید بر اینکه کشور تنها با تکیه بر ظرفیت‎‌های داخلی می‌‎تواند به موفقیت دست پیدا کند گفت: بانک اطلاعاتی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های افراد در کشور ایجاد شود.
کد خبر: ۵۸۹۱۱۳
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۴ 11 April 2018

آیت‌الله محمد‌رضا ناصری یزدی  در دیدار مدیرکل ثبت احوال استان یزد با وی نیاز کشور را نسبت به شناسایی افراد از نظر استعدادی، رشد، خلاقیت‌ها و یا قابلیت‌ها را بسیار ضروری دانست و اظهار داشت: اگر بانک شناسایی استعدادها در کشور وجود داشته باشد بسیاری از مشکلات در انتخاب نیروها حل می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان یزد ادامه داد: ثبت احوال می‌تواند در زمان مراجعه مردم به این اداره به اشخاص نگاهی دقیق داشته باشد و سنجش فکری و قدرت‌های بدنی روحی و فکری افراد را به صورت کارت شناسایی زیر نظر بگیرید که در استعلامات نیز بسیار کارآمد است.

امام جمعه یزد ادامه داد: زمانی‌که این بانک اطلاعات افراد در کشور راه‌اندازی شود بدون شک در زمینه استعلام که برخی از ادارات دولتی نیاز مبرم به آن دارند مسائل حل می‌شود موضوعی که الان به عنوان یک ضرورت، روزهای بسیاری زمان می‌برد و امکان اشتباه هم در آن وجود دارد.

رئیس شورای مرکزی حوزه علمیه استان یزد افزود: در آینده نیز برای انتخاب افراد در دانشگاه‌ها، وزارتخانه‌ها و غیره می‌توان افراد شایسته را انتخاب کرد و با خیالی آسوده آن‌ها را در مسند مدیریت قرار داد و اطمینان داشت که این افراد توانمندی مدیریت و فعالیت در پست مربوطه را دارند.

ناصری یزدی با اشاره به اینکه در خارج از کشور نسبت به این مسائل فکر شده است و با نظم کارهای خود را پیش می‌برند گفت: فعالیت آنها به این صورت است که اطلاعات افراد را از حین تولد تا بزرگسالی دنبال کرده و با شناسایی ظرفیت‌های بالقوه هر فرد، زمینه استفاده از این ظرفیت‌ها را فراهم می‌نمایند.

وی با بیان اینکه اگر طرح بانک شناسایی ظرفیت‌ها در کشور راه اندازی شود بسیاری از مشکلات و معضلات به خوبی مرتفع می‌شود تصریح کرد: نخستین موضوعی که برای راه‌اندازی این بانک باید به آن توجه داشت، آماده شدن زیرساخت‌های لازم برای اجرای بدون مشکل آن است.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار