قائم‌مقام دفتر مطالعات فضای مجازی انقلاب اسلامی گفت: جایگزینی نرم افزار مشابه خارجی تلگرام بدون شک هیچ تأثیری در برطرف شدن معضلات ندارد.
کد خبر: ۵۹۰۶۱۸
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۱ 15 April 2018

حجت‌الاسلام محمد کهوند در نشستی با حضور فعالان رسانه‌ای و فضای مجازی بسیج دانشجویی استان یزد با اشاره به دغدغه رهبر معظم انقلاب در ارتباط با کلیات فضای مجازی اظهار داشت: متأسفانه مسئولان کشور و نیروهای انقلابی خیلی در این زمینه دغدغه‌مند نیستند و به نوعی نسبت به آن بی‌توجه بودند.

قائم‌مقام دفتر مطالعات فضای مجازی انقلاب اسلامی با بیان اینکه ایجاد شبکه ملی اطلاعات به عنوان اصلی‌ترین دغدغه رهبر معظم انقلاب است که مغفول مانده گفت: مقام معظم رهبری در سال‌های گذشته نسبت به مسائل بسیاری در ارتباط با فضای مجازی و کوتاه کردن دست دشمنان از این شبکه‌ها تأکید داشتند.

وی به برداشت غلط کاربران شبکه‌های اجتماعی در قبال اختیاراتی که در استفاده از این نرم افزارها دارند اشاره و خاطرنشان کرد: جهت دهی محتوای کاربران در شبکه‌های اجتماعی و نرم افزارها توسط مدیران پیام رسان‌ها به راحتی صورت می‌گیرد، پس کاربران باید نسبت به اطلاعاتی که در این شبکه‌ها به یکدیگر انتقال می‌دهند توجه لازم را داشته باشند.

کهوند با تأکید بر اینکه جایگزینی نرم افزار مشابه خارجی تلگرام، بدون شک هیچ تأثیری در برطرف شدن معضلات ندارد تصریح کرد: برخی در کشور دنبال این مسئله هستند که پس از خارج کردن دسترسی تلگرام در کشور، نرم‌افزار مشابه خارجی دیگری را در کشور راه اندازی کنند، این افراد باید بدانند که معضلات کشور با این کار برطرف نمی‌شود.

قائم‌مقام دفتر مطالعات فضای مجازی انقلاب اسلامی اضافه کرد: متأسفانه برخی به علت اینکه منافعشان در اجرای نرم‌افزارهای خارجی در کشور است، نسبت به راه‌اندازی نرم افزارهای داخلی که توانایی بسیار خوبی برای ارائه دارد ممانعت می‌ورزند.

وی عنوان کرد: در این سال‌ها تلاش برای تولید نرم افزارهای داخلی ایمن و با سرعت بالا در دستور کار قرار گرفت که فقط نیاز معرفی به مردم و حمایت آن است.

کهوند در پایان اظهار داشت: نرم‌افزارهای داخلی بسیار با امنیت بیشتر نسبت به نرم افزارهای خارجی می‌تواند در کشور اجرا شود و به نوعی نیز می‌تواند در تحقق شعار سال نیز کمک کند و مردم نیز با آسودگی خاطر بیشتر از این نرم افزارها در کشور استفاده کنند.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار