بافت های تاریخی ثبت شده مربوط به میبد، ندوشن، یزد، احمد آباد ، شریف آباد ، حصار داخلی و خارجی اردکان، چاه افضل ، ترک آباد ، سرو سفلی اردکان و بافت تاریخی شهر ابرکوه است.
کد خبر: ۵۹۰۶۷۳
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۲ 15 April 2018

مدیرکل میراث فرهنگی استان یزد با اشاره به اینکه بافت های تاریخی استان یزد از ارزشمندترین بافت ها به لحاظ قدمت تاریخی و ارزش هنر معماری به شمار می روند، اظهار داشت: نیمی از بافت های تاریخی ثبت ملی شده کشور، متعلق به  استان یزد است.
دانش یزدی افزود: مجموع مساحت بافت های تاریخی ثبت ملی شده در استان یزد بالغ بر 5 هزار هکتار است که این میزان، نیمی از بافت های تاریخی ثبت شده ای است که در تمام استان های دیگر وجود دارد.
وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر در استان یزد 11 بافت تاریخی ثبت شده وجود دارد و سه بافت دیگر نیز در حال تکمیل پرونده برای ثبت ملی هستند.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد یادآور شد: بافت های تاریخی ثبت شده مربوط به میبد، ندوشن، یزد، احمد آباد اردکان، شریف آباد اردکان، حصار داخلی اردکان، حصار خارجی اردکان، چاه افضل اردکان، ترک آباد اردکان، سرو سفلی اردکان و بافت تاریخی شهر ابرکوه است.
دانش یزدی اشاره کرد : بافت تاریخی شهر میبد 560 هکتار است که بعد از بافت تاریخی یزد به مساحت 740 هکتار، بزرگترین بافت تاریخی استان یزد به شمار می رود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار