فرماندار میبد:
فرماندار شهرستان میبد با اشاره به متوقف شدن رشد طلاق از سال گذشته در شهرستان میبد گفت: امیدواریم این روند در سال 97 نیز استمرار یابد.
کد خبر: ۵۹۰۶۸۳
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۰ 15 April 2018

حسین فلاح  با اشاره به اولویت‌ها و با توجه به تأکیداتی که در سال جاری و مباحث اقتصادی که درزمینهٔ اشتغال به وجود آمده است، گفت: خوشبختانه کارهایی به‌مانند توجه به بخش کشاورزی با اولویت کشت گیاهان کم آبخواه مانند پرورش گل محمدی، به‌لیمو و زوفا که مختص آب‌وهوای شهرستان میبد بودند را از قبل انجام داده بودیم و به‌عنوان نمونه در چند روستا اجراشده بود.

وی مدیریت آب را موضوع مهمی دانست و افزود: ان‌شاءالله بحث فاضلاب را به‌نوعی بتوانیم در بخش صنعتی از پساب آب در شهرستان میبد استفاده کنیم و در 18 ثانیه آب به بخش صنعت وارد شود و آن را مدیریت کنیم و باید در این زمینه اقدامات مناسبی را انجام دهیم.

فرماندار شهرستان میبد بابیان اینکه بحث فاضلاب به شیوه مطلوب در شهرستان میبد ادامه پیدا می‌کند، تصریح کرد: ان‌شاءالله بتوانیم در بخش صنعت زمینه اشتغال خوبی را فراهم کنیم.

فلاح اظهار داشت: در کِشت انار و مکانیزه کردن سیستم آبیاری در سال گذشته کارهای بسیار خوبی در روستاهای محمدآباد، حجت‌آباد انجام‌شده و در سال جاری هم این برنامه‌ها ادامه پیدا خواهد کرد که به شیوه مطلوب بحث مصرف آب در بخش کشاورزی مدیریت شود.

این مقام مسئول انرژی‌های تجدید پذیر را یکی از سیاست‌های مناسبی دانست که می‌تواند تولید شغل و سرمایه کند و با نگاهی به بخش انرژی خورشیدی می‌توان آن را در سه پروژه انجام داد که امیدواریم به شیوه مطلوب دنبال شود و نتایج خوبی را به همراه داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه در بخش ورزش اگرچه اقدامات خوبی در سطح شهرستان میبد انجام‌شده؛ اما باید بیشتر از این تلاش کرد که چند فضای خوب ورزشی برای جوانان که زمینه نشاط و شادابی را برای جوانان فراهم کنیم و استخر سرپوشیده‌ای است که امیدوارم با اعتبارات مناسب در ماه مرداد سال جاری به بهره‌برداری برسد.

فرماندار شهرستان میبد اضافه کرد: سالن ورزشی مصلا که بزرگ‌ترین سالن ورزشی شهرستان به‌حساب می‌آید که امیدواریم تا پایان سال جاری به سرانجام خوبی برسد و چمن مصنوعی فوتبال در مجموعه ورزشی شهدا برای اولین بار با کمک خیرین و دولت شکل می‌گیرد.

فلاح با اشاره به شعار سال که بنام حمایت از کالای ایرانی است، ابراز داشت: به دستگاه‌های اداری مانند اداره صنعت و معدن و تعزیرات اعلام‌شده که یک نگاه خوب به تولیداتی که در میبد انجام می‌شود داشته باشند و با توجه به اینکه دربسته بندی صنایع سفال و سرامیک مشکل داشته‌ایم، کارهایی انجام می‌شود که بتوانیم با توجه به اعتباری که از سازمان برنامه‌وبودجه گرفته‌شده بسته‌بندی سفال و سرامیک به خارج از کشور هم عرضه کنیم.

این مقام مسئول بابیان اینکه شهرستان میبد در بحث صنایع‌دستی، سفال، سرامیک، زیلو و کار بافی سررشته دارد و به‌نوعی بانوان در این کار درگیر می‌شوند، اذعان داشت: این کارها موردتوجه بانوان است و امیدواریم بتوانیم این هنر و صنعت را به خانه‌ها بیاوریم و کانون گرم خانواده‌ها گرم‌تر و رونق بیشتری پیدا کند و ان‌شاءالله در سال آینده به شیوه مطلوب‌تری این سیاست‌ها را دنبال کنیم.

وی با اشاره به اینکه با اقدامات مناسب که از سال گذشته در شهرستان میبد شروع‌شده توانسته‌ایم رشد طلاق را در شهرستان میبد متوقف کنیم و ان‌شاءالله در سال جاری هم ادامه پیدا می‌کند و با نگاه امام‌جمعه این شهرستان، دادستان، دادگستری، شورای شهر، فرمانداری و شهرداری این شهرستان امیدواریم در این زمینه هم نتایج خوبی را داشته باشیم.

فرماندار شهرستان میبد مهم‌ترین معضلات و مشکلات شهرستان میبد را راکد بودن کارخانه فولاد میبد، دغدغه‌های زیست‌محیطی و مشکلاتی درزمینهٔ میراث فرهنگی دانست و خاطرنشان کرد: شهرستان میبد یک بسته کامل و جامع در بخش ورودی و خروجی با توجه به تلاش‌هایی که انجام‌شده که مسافران بتوانند دو روزی در این شهرستان بمانند که میبد گردی داشته باشیم را نداریم و امیدواریم در سال جاری با کمک میراث فرهنگی استان یزد، شهرداری و شورای شهر شهرستان میبد یک مسیر مناسب گردشگری داشته باشیم و ان‌شاءالله بتوانیم این مسئله را دنبال کنیم و به نتیجه برسیم.

فلاح راهکار این معضلات و مشکلات شهرستان میبد را توجه به پتانسیل‌های مردمی دانست و افزود: از ظرفیت‌های مردمی به نحو مطلوبی باید استفاده کنیم.

این مقام مسئول خوشبختانه با توجه به مزیت‌هایی که در شهرستان میبد داریم که گاها رشد برخی از روستاها نسبت به شهرها بیشتر بوده است؛ زیرا روستاها هم‌جوار شهرها هستند و یک فرصت مناسبی و قابلیت‌های دیده‌شده در اطراف روستاها فراهم‌شده است.

وی یادآور شد: در بخش مرکزی و در بخش بفروئیه شهرستان میبد مشکل خاصی دیده نمی‌شود و در بخش ندوشن با توجه به کم‌آبی یک سری مشکلات دیده می‌شود؛ اما با احیای کار بافی، زیلوبافی و صنایع‌دستی به‌خوبی این بخش جلوه‌گر شده و نزدیک به 200 نفر از بانوان در صنایع کار بافی مشغول به کار هستند.

فرماندار شهرستان میبد در پایان خاطرنشان کرد: در آینده‌ای نزدیک دو نفر از بخشداران و دو نفر از معاونین فرمانداری شهرستان میبد تغییر خواهند کرد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار