قائم‌مقام دفتر مطالعات فضای مجازی انقلاب اسلامی،‌گفت:‌ پاسخ ندادن به شبهات دینی فضای مجازی، مخاطبین را به ضعف دینی می‌کشاند .
کد خبر: ۵۹۰۸۴۳
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۰ 15 April 2018

حجت‌الاسلام «محمد کهوند» در نشست دو روزه با حضور طلاب مدرسه علمیه خان استان یزد با عنوان نحوه مواجهه جبهه انقلاب اسلامی با فضای مجازی با اشاره به مطالبات مقام معظم رهبری از مسئولین و عموم مردم، به خصوص نیروهای ارزشی و انقلابی در خصوص نحوه برخورد با فضای مجازی، اظهار کرد: مطالبات مقام معظم رهبری در حوزه فضای مجازی به دو بخش «ناظر بر فعالیت‌های رسانه‌ای» و «جنبه زیرساختی» تقسیم می‌شود.

وی با بیان این‌که در عرصه‌های مختلف دینی باید به فضای مجازی ورود پیدا کرد، افزود: فعالیت در راستای ترویج مبانی دینی و اسلامی و مبارزه و مقابله با شبهات و تخریب‌ها و شایعات از مواردی است که باید موردتوجه جبهه انقلاب و نیروهای دغدغه‌مند قرار گیرد .

قائم‌مقام دفتر مطالعات فضای مجازی انقلاب اسلامی داشتن تخصص کافی در امور تبلیغی، علم و مهارت دینی را لازمه فعالیت نیروهای ارزشی در فضای مجازی دانست و گفت: همه باید نسبت به این مسئله آگاهی داشته باشند که ورود افراد فاقد تخصص به این حوزه به‌جای خدمت، خیانت است.

حجت‌الاسلام کهوند، تصریح کرد: اگر فردی به‌منظور پاسخ به شبهات و روشنگری دینی وارد یک گروه در شبکه‌های اجتماعی شود و از پاسخ دادن به سؤالاتی که در آنجا مطرح می‌شود بازبماند، مخاطبین و دنبال کنندگان آن گروه، این ناتوانی را به‌جای این‌که به‌ حساب بی تخصصی و مهارت نداشتن آن فرد بگذارند، به‌پای ناتوانی و ضعف دین می‌نویسند .

این فعال رسانه‌ای و پژوهشگر فضای مجازی در ادامه بر لزوم توجه به تقوا و احکام الهی در فعالیت‌های مجازی تاکید کرد و افزود: رصد فضاهای ضد ارزشی و شبهه پراکن کار هرکسی نیست و هیچ ضرورتی ندارد همه به بهانه رصد فضای ضد ارزشی و فعالیت‌های دشمنان در کانال‌ها آن‌ها عضو شوند، چراکه این اقدام علاوه بر این‌که بر روی خود فرد بی‌تأثیر نخواهد بود و ازلحاظ شرعی نیز صحیح نیست و باعث تقویت شدن کانال‌ها و فضاهای در اختیار دشمنان و ترویج شدن آن‌ها می‌شود .

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار