رئیس مجمع نمایندگان استان یزد در مجلس شورای اسلامی گفت: این مجمع در نامه ای به رئیس جمهوری مشکلات آب در یزد را یادآوری کردند و توجه بیشتر به این موضوع را خواستار شدند.
کد خبر: ۵۹۱۲۳۲
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۰ 16 April 2018

سید ابوالفضل موسوی بیوکی افزود: از آنجا که مساله آب یزد و اصفهان و برخی شهرهای دیگر به هم پیوسته است، از جمله وظایف دولت تامین آب شرب مردم است، از این رو در نامه ای از رئیس جمهوری خواستیم تا نسبت به مشکلات آب شرب یزد توجه بیشتری معطوف دارد. 
وی ادامه داد: آب برای مردم یزد حیاتی است و به طور حتم همه مسئولان استان از جمله نمایندگان و مدیران اجرایی استان نسبت به حل این مساله حساسیت لازم را داشته و پیگیری می کنند.
رئیس مجمع نمایندگان استان یزد از طرح این نامه در نشست یکشنبه دولت خبر داد و اظهار امیدواری کرد نتایج خوبی از آن حاصل شود.
موسوی بیوکی همچنین از تشکیل نشست فوری با وزیر نیرو در باره مساله آب و مسایل اخیر خبر داد و گفت: به منظور بررسی مشکلات آب و حوادث اخیری که برای خط لوله آب انتقالی به یزد رخ داد، نشستی روز دوشنبه (فردا) با حضور وزیر نیرو تشکیل خواهد شد. 
وی افزود: موضوع آب یزد از جمله مسایل مهم است و رخدادهای اخیر حیات یزد را تهدید می کند.
وی ادامه داد: مقدار بارشهای سال های اخیر و ذخایر آبی نشان دهنده روزهای سختی است که باید با درایت و تدبیر از آن عبور کرد ،مجمع نمایندگان استان در فعالیت های خود درباره این مساله به دنبال حفظ آرامش و حل آن با دولتمردان و ناثیرگذاران در این حوزه هستند.
نماینده یزد و اشکذر در مجلس اضافه کرد: مشکلات تامین آب و برق به خصوص تامین آب شرب یزد و استانهای کویری از جمله مواردی است که به طور جدی در نشست فردا با وزیر نیرو دنبال خواهد شد.
در حمله روز جمعه تعدادی از کشاورزان به حوضچه و خطوط برقرسانی خط انتقالی آب به یزد برای چندمین بار در یک سال گذشته انتقال آب به این اسات از مدار تولید خارج شد.
آب انتقالی به یزد تنها به شرب مردم اختصاص دارد.
با توجه به وجود عرصه های بیابانی، محدودیت منابع آب شیرین و افزایش جمعیت، آب موجود در استان تنها 40 درصد پاسخگوی نیاز مردم است ، بقیه آب شرب شهروندان باید از آب انتقالی تامین شود.
طرح تامین آب از خارج استان از منابع مختلف در دست بررسی و مطالعه است.
جمعیت استان برپایه سرشماری عمومی آبان ماه سال 1395، یک میلیون و 138هزار نفر است که 85 درصد در 21شهر و بقیه در روستاها و آبادی ها سکونت دارند. 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار