مدیرکل اوقاف و امور خیریه یزد گفت: شهرستان اردکان با یکهزار و 700 موقوفه از لحاظ تعداد موقوفات و درآمد حاصل از آن در میان 10 شهرستان استان در جایگاه دوم قرار دارد.
کد خبر: ۵۹۱۲۳۵
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۱ 16 April 2018

حجت‌الاسلام محمدحسین زارع زاده روز یکشنبه در ملاقات عمومی با مردم اردکان در بقعه حوض عباس ، افزود: این شهرستان در حوزه موقوفات ظرفیت ‌هایی دارد که هنوز به فعلیت نرسیده و به حال خود رهاشده است.
وی اضافه کرد: اولویت کاری سازمان اوقاف در سال جدید سرمایه‌گذاری در حوزه موقوفات است و در سفر به شهرستان‌ها از فرصت‌های سرمایه‌گذاری بازدید می‌کنیم.
وی با بیان اینکه از بخش خصوصی و سرمایه‌گذارانی که بضاعت مالی خوبی دارند و مایل‌ هستند در این حوزه سرمایه‌گذاری کنند دعوت می‌کنیم که در این زمینه وارد شوند زیرا وقف، بارزترین مصداق باقیات‌الصالحات است. 
وی یادآور شد: اگر بخواهیم کاری ماندگار شود و تا قیامت اثر داشته باشد بهترین کار این است که با توجه به نیازهای امروز در فضای جامعه وقف کنیم، امروز در حوزه اشتغال، ازدواج، مسکن، فضاهای فرهنگی و وقف‌های قرآنی بیشترین نیاز وجود دارد.
وی هدف از این اقدام را تکریم ارباب‌رجوع، بررسی بهتر مسائل و مشکلات مردم در زمینه وقف و ارتباط گسترده‌تر با مردم خصوصا افرادی که امکان پیگیری امور خاص خود با مراجعه به مرکز استان را ندارند، بیان کرد.
وی اظهار امیدواری کرد که این اقدام باعث رفع دغدغه مردم شود و طبق برنامه‌ریزی جلسه ملاقات عمومی جهت طرح مشکلات مردمی روزهای یکشنبه هر هفته در یکی از بقاع متبرکه شهرستان‌های استان با اعلام قبلی برگزار می شود .
وی اظهار کرد که این اقدام، سنگ بنای خیری جهت حضور سایر مسئولان در شهرستان‌های تابعه و پیگیری امور مردم باشد.
وی اظهار داشت: در این دیدار، مراجعان در زمینه‌های مختلف مانند مساجد، آب‌انبار، متولیان موقوفات، بقاع متبرکه و معاونت بهره‌وری اقتصادی به بیان مشکلات خود پرداختند.
اولین نشست ملاقات عمومی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان به ‌منظور بررسی مسائل و مشکلات در حوزه وقف، موقوفات و بقاع متبرکه اردکان با حضور مسئولان ستادی این اداره کل در حوض عباس اردکان برگزار شد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار