مدير كل تعاون، کار و رفاه اجتماعی یزد:
مدير كل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد اعلام کرد: سال جدید، سال شناخت و استفاده از ظرفیت‌ها و ایجاد چالش‌های کیفیت بخشی به فعالیت‌هاست
کد خبر: ۵۹۱۳۴۲
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۱ 16 April 2018

«محمدابراهیم سقزچی» در جلسه تبیین مراحل تدوین سند دانشگاه اسلامی که به میزبانی دانشگاه یزد و با حضور روئسا و معاونین دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی استان یزد برگزار شد،‌اظهار کرد: به دنبال سخنان مقام معظم رهبری و براساس مصوبة شورای عالی انقلاب فرهنگی در مردادماه ۷۶ ، شورای اسلامی شدن مراکز آموزشی به منظور تدوین، راهبری و نظارت بر حُسن اجرای سیاست‌های لازم برای اسلامی شدن دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی، با توجه به دیدگاه‌های مقام معظم رهبری، تشکیل شد.

وی با اشاره به تدوین«سند دانشگاه اسلامی» در سال ۷۷   افزود: بر اساس آیین نامه شورای اسلامی شدن دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی، مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی سال ۷۷ ، تدوین و پیشنهاد سیاست‌ها و راهبردهای مرتبط با اسلامی شدن را اولویت اصلی خود قرار داد که نتیجة آن، تدوین «سند دانشگاه اسلامی» در این سال  بود.

عضو کمیته تدوین سند دانشگاه اسلامی گفت: پس از گذشت بیش از یک دهه و درپی تأکید دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی و مصوبه اسلامی شدن دانشگاه‌ها در اسفندماه سال ۸۹ ، دبیرخانه شورا در سال ۹۱ مأموریت بازنگری و به روزرسانی سند را ذیل راهبرد کلان «نهادینه کردن نگرش اسلامی به علم و تسریع در برنامه اسلامی شدن نهادهای آموزشی و پژوهشی» به انجام رساند.

به گفته وی با استفاده از تجربیات گذشته و آینده پژوهی و با طراحی و رویکردهای علمی و تحلیلی، سند مذکور همسو با اسناد فرادستی، تدوین شد و در جلسات فشرده، به تصویب شورای اسلامی شدن دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی رسید.

دکتر سقزچی خاطرنشان کرد: «دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها و مؤسسات آموزشی، موظفند در چارچوب سیاست‌های اجرایی شورای اسلامی شدن مراکز آموزشی، طرح‌ها، برنامه‌ها و بازخوردهای خود را برای اجرای این سند، تدوین و برای بررسی و تصویب به ستاد مربوط خود تسلیم نمایند.

وی در پایان تصریح کرد: شورای عالی انقلاب فرهنگی و به تبع آن وزارت خانه‌های ذیربط و شورای اسلامی شدن دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی، بایستی با حمایت دستگاه‌های رسانه‌ای و اجرایی و استمداد از آنها برای فرهنگ سازی و پیگیری مصوبات، اقدامات لازم را به عمل آورند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار