نماینده ولی‌فقیه در استان یزد گفت: بحث آموزش‌های تخصصی خانواده‌های زندانیان برای جلوگیری از بروز اشتباهات در آینده مددجویان در دستور کار قرار گیرد.
کد خبر: ۵۹۲۳۲۲
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۰ 18 April 2018

آیت‌الله محمد‌رضا ناصری یزدی در شورای امر به معروف زندان یزد با اشاره به اینکه نیازمند روانشناسی و کارهای تخصصی در زندان‌ها بر روی افرادی که جرمشان ارتباط با مواد مخدر است هستیم اظهار داشت: این خدمات باید به نحوی صورت گیرد که این افراد از کار خود پشیمان شوند و از انجام این کار دست بردارند.

نماینده ولی فقیه در استان یزد خاطرنشان کرد: در زندان‌ها باید به شکلی برنامه‌ریزی شود که افراد به خوبی با اثرات مثبت نماز و انجام فریضه‌های الهی آشنا شوند که در زمان آزادیشان از زندان باز هم نماز را در اولویت‌های خود قرار داده و راهی باشد که از کارهای اشتباه گذشته دست بردارند.

امام جمعه یزد آموزش مددجویان زندان‌ها در زمینه‌های شغلی را از دیگر فعالیت‌های مثمر ثمر زندان‌ها دانست و افزود: این آموزش‌ها باید نحوی صورت گیرد که مددجو پس از آزادی از زندان به فکر تولید باشد تا با سرگرمی خود دیگر به سمت و سوی کارهای اشتباه گذشته نرود و مانعی برای بازگشت فرد به سمت گناه و مسیر اشتباه باشد.

وی به اهمیت توجه به خانواده‌های زندانیان اشاره کرد و گفت: می‌توانید با دعوت از کارشناسان به خانواده این مددجویان آموزش‌هایی ارائه شود که خانواده‌های آن‌ها به این راه اشتباه ورود پیدا نکنند زیرا خانواده یکی از مهمترین جایگاه برای جلوگیری از بروز اشتباهات توسط فرزندان است.

ناصری یزدی با اشاره به اینکه در آموزش به خانواده‌های زندانیان مباحث بسیاری باید مورد توجه قرار گیرد تصریح کرد: خانواده‌های زندانیان باید آموزش ببینند که در زمان آزادی اعضای خانواده‌شان نباید شخص را به چشم یک گناهکار نگاه کنند بلکه وی را به چشم یک فردی که از اشتباهات درس گرفته بنگرند تا مددجو دوباره به سمت و سوی خلاف و اشتباه نرود.

نماینده ولی‌فقیه در استان یزد با بیان اینکه آموزش‌های دقیق و درست به مددجویان زندان‌ها می‌تواند اثرات مثبت بسیاری پس از آزادی آن‌ها در جامعه داشته باشد گفت: وقتی فرد با خدا آشنا شود و به اشتباهاتش پی ببرد که این کار خلاف او سبب چه مسائلی در جامعه می‌شده، سبب می‌شود تا فرد از بازگشت به سمت گناه متنفر و برای جبران کار اشتباهش در جامعه تلاش کند.

امام جمعه یزد خاطرنشان کرد: یک نظرسنجی هم پس از آزادی زندانیان در دستور کار خود داشته باشید که اگر این فرد به سمت کارهای خوب رفت نشان از موفقیت شما در آموزش‌ها است ولی اگر باز هم به سمت اشتباه رفت، بررسی کنید که مشکلات کار در کجاست تا بتوان در آینده از بروز مشکلات جلوگیری کند.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار