ایسنا نوشت: اعزام‌های عجیب و غریب ورزشکاران به رقابت‌های بین‌المللی که قبلا در فدراسیون اسکیت وجود داشت همچنان ادامه دارد و گویا قرار نیست تمام شود. در جدیدترین سفر یکسری از ورزشکاران ناشناخته در قالب یک تیم ورزشی و زیر نظر فدراسیون به مسابقاتی در فرانسه اعزام شده‌اند.
کد خبر: ۵۹۲۳۷۶
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۹ 18 April 2018

به گزارش «تابناک یزد»، مسابقات اسکیت آزاد فرانسه در فروردین ماه سال جاری برگزار شد. حدود 30 ورزشکار ایرانی در رده‌های سنی مختلف، با هزینه شخصی و البته با نام باشگاهی به این مسابقات اعزام شدند. این مسابقات در حالی با هزینه شخصی ورزشکاران انجام شد که مسئولان فدراسیون قبل از دریافت نامه شورای برون مرزی، از آن به نام دیدارهای تدارکاتی برای بازی های آسیایی جاکارتا سخن گفته بودند.

فدراسیون اسکیت در جلسه‌ای با حضور مسئولان وزارت ورزش، رقابت‌های اسکیت فرانسه را از جمله رقابت‌های مهم این رشته عنوان و به نوعی این مسابقات را جهت آماده‌سازی برای حضور در بازی‌های آسیایی جاکارتا اعلام کرده بود که در اینصورت طبق سخنان رییس فدراسیون خود فدراسیون باید هزینه این مسابقات را بر عهده می‌گرفت.

بهمن محمدرضایی بعد از انتخاب شدنش به عنوان رییس فدراسیون اسکیت تاکید کرده بود که "در این دوره تیم‌های ملی را بدون دریافت هیچ هزینه‌ای به رقابت‌ها اعزام خواهیم کرد. این اعزام‌ها با هزینه دولتی انجام خواهد شد. به نظر من یک فرد که به عضویت تیم ملی در می‌آید فدراسیون باید تمام هزینه‌های آن را از صفر تا 100 متقبل شود. همچنین باشگاه‌های خصوصی را در دستور کار قرار می‌دهیم تا با هزینه خود بتوانند در رقابت‌های بین‌المللی حاضر شوند."

 اما گویا نزدیک مسابقات و پس از اخذ مجوز از شورای برون مرزی، ورق برگشت و ورزشکاران ایرانی با مبلغ هفت میلیون و پانصد هزار تومان و البته به نام باشگاه "پیمان‌کار" عازم فرانسه شدند. این رقابت ها با حضور ورزشکاران مبتدی و هزینه شخصی انجام شد و هیچ ملی‌پوشی هم در این مسابقات حضور نداشت. حتی نتایج این مسابقات از سایت رسمی فدراسیون اسکیت نیز منتشر نشد. البته با توجه به سخنان رییس فدراسیون باید هزینه این مسابقات را اسپانسر فراهم می کرد.

 

 از طرفی هم باشگاه های مختلفی برای اسپانسری این مسابقات تلاش کردند اما با مخالفت برخی از افراد در فدراسیون مواجه شدند و در نهایت نام باشگاهی "پیمان‌کار" در کنار نام ورزشکاران ایرانی در این مسابقات قرار گرفت. پیمان‌کار نام یک کارخانه تولید ظروف یکبار مصرف و متعلق به یکی از مسئولان فدراسیون اسکیت (نایب رییس) است.
از سوی دیگر در بازی‌های آسیایی جاکارتا تنها ماده استقامت 20 کیلومتر برگزار خواهد شد اما مسابقات آزاد اسکیت فرانسه که هر ساله در رده‌های سنی مختلف و در دو ماده سرعت و استقامت  انجام می شود مسافت زیر 10 کیلومتر است و قطعا نمی توانسته مسابقه تدارکاتی برای بازی‌های آسیایی باشد.

بهمن محمدرضایی رئیس فدراسیون اسکیت درباره ابهام در اعزام ورزشکاران به مسابقات اسکیت آزاد فرانسه اظهار کرد: نگفتیم تیم ملی را به این مسابقات می فرستیم، گفتم تیم باشگاهی را اعزام می‌کنیم.

رییس فدراسیون اسکیت در پاسخ به این سوال که پس آیا گفته بودید تیم باشگاهی را به منظور آمادگی برای بازی‌های آسیایی جاکارتا اعزام خواهید کرد، گفت: به هر حال ما در حال حاضر 75 نفر را به اردوی تیم ملی دعوت کرده ایم، اما اگر مشکلی ایجاد نشود کلا از این تعداد تنها 4 نفر به بازی‌های آسیایی اعزام خواهند شد!  از این 75 نفر شاید 30 نفر از آن‌ها افرادی بودند که به مسابقات فرانسه رفتند. آن‌ها با حضور در این نوع مسابقات یک رویداد بین‌المللی را دیده و آمادگی پیدا کرده اند، ولی اینکه به اسم تیم ملی به فرانسه بروند خیر. تمام رویدادها در راستای حمایت تیم ملی است. اگر در روز انتخابی تیم ملی به استادیوم آزادی بیایید متوجه می‌شوید که 30 نفر از 75 نفری که برای تست به تیم ملی دعوت شده اند همان افرادی هستند که به فرانسه رفته‌اند.
محمدرضایی در مورد هزینه اعزام مسابقات فرانسه گفت: اسپانسر داشتند. باشگاه ورزشکاران را اعزام کرده است و باشگاه ها هرطور که بخواهند می توانند هزینه کنند. البته ورزشکاران حمایت فدراسیون و نامه شورای برون مرزی را دارند. این مسابقات یک تورنمنت بین المللی و آزاد است که همه می توانند در آن شرکت کنند.

مادر کوثر حیدریان یکی از اسکیت‌بازان حاضر در این مسابقات نیز در گفت‌و گو با ایسنا در مورد مسابقات آزاد فرانسه اظهار کرد: "این مسابقات در سطح جهانی برگزار می‌شود، در رده جوانان ورزشکاران خوبی از کشورهای مختلف همچون کلمبیا، فرانسه و انگلیس آمده بودند و سطح مسابقات بالا بود. ماده سرعت که رشته تخصصی‌ کوثر است به دلیل بارش باران برگزار نشد و کوثر در ماده استقامت (5 کیلومتر) مسابقه داد. کوثر تاکنون در دیدارهای برون‌مرزی حاضر نشده است و این مسابقات جنبه تجربه اندوزی برای او داشت و از این جهت برایش مهم است. هزینه کوثر به تنهایی در این رقابت‌ها 7.5 میلیون تومان بود که خودمان پرداختیم. کوثر به تازگی به اردوی تیم ملی جوانان دعوت شده است. در آن مرحله از اردو اسکیت بازان متولد 81 تا 78 حضور دارند و کوثر از جمله جوان‌ترین ورزشکاران دعوت شده به اردوی تیم ملی است."


اکنون چند سوال مطرح است که چرا مسابقاتی که با حمایت فدراسیون و با نام یک باشگاه و البته با نامه شورای برون مرزی وزارت ورزش و جوانان صورت گرفته است باید برای هر ورزشکار مبلغ هفت میلیون و پانصد هزار تومان هزینه در بر داشته باشد؟ اگر هزینه ها را ورزشکاران می‌دهند، پس نقش باشگاه و نامش به عنوان اسپانسر در کنار ورزشکاران ایرانی به چه دلیل است؟ مبنای انتخاب حضور ورزشکاران در این مسابقات چه بوده است و اگر این مسابقات مهم و سبب رشد رشته اسکیت است چرا از مدعیان این رشته و ورزشکارانی که شانس حضور در رقابت های جهانی و یا بازیهای آسیایی جاکارتا را دارند استفاده نشده است؟

گرفتن مبالغ بالا برای حضور در رقابت های بین المللی در فدراسیون اسکیت مدت ها است که باب شده است و باید دید که هدف مسئولان از اعزام ورزشکاران به این مسابقات چیست؟

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار