مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد بهزیستی کشور گفت: توجهی به ظرفیت‌های دینی در حوزه نشاط و شادی کشور نشده است.
کد خبر: ۵۹۴۶۷۷
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۷ 23 April 2018

سید حسن موسوی چلک در مراسم تجلیل از مددکاران و روانشناسان بهزیستی استان یزد با اشاره به اینکه صداقت حلقه مفقوده جامعه امروز است اظهار داشت: متأسفانه جای ارزش‌ها و ضد ارزش‌ها در کشور تغییر کرده که بازگشت و احیای آن نیز بسیار سخت و دشوار است.

مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد بهزیستی کشور اضافه کرد: ظرفیت‌های دینی در حوزه نشاط و شادی در کشور نادیده گرفته شده است و باید بدانیم که اگر در جامعه‌ای نشاط و شادابی وجود نداشته باشد بدون شک مشروبات، اعتیاد، خشونت و سایر آسیب‌های اجتماعی جایگزین آن می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: تضعیف اخلاق فردی و اجتماعی سبب ناآرامی اجتماعی می‌شود و جامعه‌ای که در آن مدارای اجتماعی ضعیف باشد حوزه اخلاق نیز در آن ضعیف می‌شود که باید نسبت به این مسائل در کشور توجه شود.

موسوی چلک با بیان اینکه حوزه اجتماعی در ایران غیرفعال است گفت: مددکاران اجتماعی به دلیل مأموریت‌هایی که دارند باید روی تعیین کننده‌های اجتماعی توجه کنند.

مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد بهزیستی کشور تصریح کرد: وضعیت آسیب‌های اجتماعی در کشور نگران کننده است و در مسیری در حال حرکت هستیم که ختم آن به درماندگی اجتماعی است که اگر نسبت به آن توجه نشود در آینده با مشکلات بیشتری مواجه می‌شویم.

وی با بیان اینکه مددکاری در ایران به 60 سال رسیده است افزود: متأسفانه به اندازه این 60 سال در ایران رشد علمی در حوزه مددکاری و ارتباط هدفمند با جامعه جهانی نداشته‌ایم.

مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد بهزیستی کشور با اشاره به اینکه شاخص‌های سرمایه اجتماعی نشانه خوبی برای جامعه نیست اضافه کرد: بیش از 600 قانون در کشور داریم که در مورد آسیب‌های اجتماعی اشاره شده است اما علیرغم همه این قوانین و دغدغه‌هایی که در کشور وجود دارد اما بخشی از آسیب‌های اجتماعی را با زور قانون و بخشنامه نمی‌توان حل کرد.

کاهش آمار ازدواج و افزایش طلاق در استان یزد نگران کننده است

در ادامه این مراسم دکتر جلیل عفتی به کاهش آمار ازدواج در استان یزد و افزایش طلاق در استان اشاره کرد و گفت: از 8 هزار و 500 ازدواج در سال 95 به 7 هزار ازدواج در سال 96 و در بحث طلاق نیز از هزار و 640 طلاق به هزار و 660 طلاق رسیدیم که آماری نگران کننده برای استان یزد است.

مدیرکل بهزیستی استان یزد با بیان اینکه مشاورین و مددکاران در عرصه خدمت رسانی موفق بوده‌اند و قدم‌های خوبی توانستند بردارند اظهار داشت: اگر خدمات مشاوره و مددکاری نبود وضعیت آسیب‌های اجتماعی به مراتب بدتر از این بود.

وی زحمات مددکاران، روانشناسان و مشاوران را موجب ارتقاء خدمات بهزیستی به مردم دانست و اذعان داشت: بهزیستی بستر خدمت را فراهم کرده تا مددکاران و روانشناسان بتوانند در جهت خدمت به مردم گام بردارند.

رونمای از موسیقی جدید "مددکاری اجتماعی"

 موسیقی جدید سرود "مددکاری اجتماعی" به خوانندگی و آهنگسازی مصطفی راغب از خوانندگان سنتی استان یزد در مراسم تجلیل از مددکاران بهزیستی استان یزد رونمایی شد.

تقدیر از مدیرکل بهزیستی استان یزد

در پایان این مراسم رئیس انجمن مددکاری ایران با اهدا لوح و تندیس این انجمن از دکتر جلیل عفتی مدیرکل بهزیستی استان یزد به عنوان یکی از پنج مدیر برتر در حوزه اجتماعی کشور تقدیر کرد.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار