مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تغییر نگرشی جدید در زمینه تربیتی است، گفت: عصاره سند تحول بنیادین دگرگون شدن نظام آموزشی است که باید نسبت به اجرایی شدن آن در استان تلاش خود را به کار گیریم.
کد خبر: ۵۹۴۶۷۸
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۰ 23 April 2018

عباسعلی دانافر در آئین تکریم و معارفه مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک یزد که با حضور فرماندار یزد و جمعی از فرهنگیان در سالن اندیشه ناحیه یک یزد برگزار شد با بیان اینکه اجرا و دنبال کردن سند تحول بنیادین آموزش و پرورش مهم‌ترین رسالت این اداره کل در استان دانست و اظهار داشت: برای رصد کردن میزان همراهی با سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش می‌توان از روش‌های مختلفی مانند ارزیابی با سه شاخص رویکرد حاکمیتی فرهنگی و تربیتی، کاهش تمرکز زدایی و مشارکت پذیری مورد سنجش قرار داد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد با بیان اینکه هدف سند تحول بنیادین تبدیل آموزش و پرورش از یک نظام آموزشی صرف به یک نهاد برای تربیت اجتماعی دانش آموزان است گفت: عصاره سند تحول بنیادین دگرگون شدن نظام آموزشی است که باید نسبت به اجرایی شدن آن در استان تلاش خود را به کار گیریم.

وی به مواردی که در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش آمده است اشاره و خاطرنشان کرد: بر اساس این سند تربیت دینی و اخلاقی، تربیت سیاسی و اجتماعی، تربیت زیستی و بدنی، تربیت هنری و زیبا شناختی، تربیت اقتصادی و حرفه‌ای، تربیت علمی و فناوری ساحت‌هایی هستند که تعلیم و تربیت دانش آموزان بر اساس آن‌ها صورت خواهد گرفت.

دانافر یکی از مهم‌ترین شاخص‌های توسعه را افزایش مشارکت بانوان در اداره جامعه دانست و افزود: متأسفانه به نیمی از پتانسیل‌های جامعه اعتنا شده زیرا اگر به استعدادها و پتانسیل بانوان در کشور توجه شود بدون شک بازخوردهای خیلی بهتری به دست می‌آید.

مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد با اشاره به اینکه در انتصاب بانوان در دستگاه‌های مختلف دچار شعار زدگی نشویم افزود: بلکه بحث لیاقت و شایستگی بسیار مهمتر از جنسیت است.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار