وزیر امور خارجه گفت: جدی ترین گزینه در صورت خروج احتمالی آمریکا از برجام، از سرگیری پیشرفته‌تر برنامه هسته‌ای ایران است.
کد خبر: ۵۹۴۶۹۶
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۱ 23 April 2018

به گزارش تابناک : ظریف که برای حضور در اجلاس صلح پایدار سازمان ملل به نیویورک رفته، در مصاحبه با شبکه تلویزیونی المانیتور افزود : دولت ترامپ هیچ گاه در برجام نبوده، آنها در ۱۵ ماه گذشته سعی کردند ایران از منافع اقتصادی برجام بهره‌مند نشود، بنابراین هر اقدامی طی سه هفته آینده انجام بدهند تفاوتی با گذشته نخواهد داشت. ظریف گفت: خروج ایران از برجام آمریکا را به‌عنوان طرفی غیرقابل اعتماد منزوی خواهد کردو جامعه بین المللی متوجه خواهد شد ایران نمی‌تواند یکجانبه به اجرای توافق ادامه دهد. وزیر خارجه در پاسخ به سؤالی در خصوص تلاش آلمان و فرانسه برای افزایش فشار علیه ایران در زمینه موشکی و منطقه‌ای، گفت: این یک سیاست اشتباه است.

در آستانه سفر سران فرانسه و آلمان به آمریکا ، مرکل و مکرون بر اجرای برجام تاکید کردند. رئیس جمهور فرانسه که امروز عازم واشنگتن است ، در مصاحبه با فاکس نیوز گفت: در دیدار با دونالد ترامپ، از وی می خواهد به توافق هسته ای با ایران  متعهد باشد. امانوئل مکرون گفت: برجام جایگزین ندارد و آمریکا تا زمانی که گزینه بهتری وجود ندارد باید در این توافق باقی بماند. مکرون در این حال گفت : خواهان تکمیل برجام درباره برنامه موشکی ایران و نفوذش در منطقه است.

صدراعظم آلمان هم در مصاحبه با تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد یک توافق هسته‌ای ناقص با ایران بهتر از این است که توافقی وجود نداشته باشد. 

بوریس جانسون وزیر امور خارجه انگلیس نیز با «جان سولیوان» سرپرست وزارت خارجه آمریکا درباره ایران گفت‌وگو کرد. رئیس جمهور آمریکا گفته: در صورتیکه برجام تغییر نکند ، 22 اردیبهشت تعلیق تحریم ها ضد ایران را تمدید نمی کند.

 

 

منبع : شبکه خبر 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار