سرپرست معاونت سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی یزد خبر داد؛
سرپرست معاونت سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی یزد، با بیان این‌که اشتغال پایدار لازمه توسعه گردشگری و صنایع دستی این استان است، گفت: 832 میلیارد ریال اعتبار جهت اجرای طرح‌های اشتغال پایدار روستایی و عشایری به استان یزد اختصاص یافته است.
کد خبر: ۵۹۵۲۳۹
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۷:۵۹ 24 April 2018

«محمدرضا دهستانی» با اشاره به اختصاص اعتبار لازم برای اجرای طرح های اشتغال زایی در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری، اظهار کرد: 832 میلیارد ریال اعتبار جهت اجرای طرح‌های اشتغال پایدار روستایی و عشایری به استان یزد اختصاص یافته است.

وی افزود: این اعتبار در راستای اجرای قانون حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال پایدار به مناطق روستایی، عشایری و شهرهای زیر 10 هزار نفر جمعیت تخصیص یافته است .

دهستانی با اشاره به این‌که مبلغ دریافتی از محل صندوق توسعه ملی به استان پرداخت شده، گفت: این رقم 98.1 درصد سهمیه کل کشور را در این بخش شامل می‌شود .

سرپرست معاونت سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی استان یزد، هدف از اجرای این طرح را ایجاد، تکمیل و توسعه رسته‌های اقتصادی پراشتغال در بخش‌های صنایع دستی و گردشگری دانست و افزود: تاکنون توسط این اداره کل، 98 طرح در سامانه کارا ثبت‌نام و 63 تقاضا در کارگروه اشتغال استان مصوب شده است .

دهستانی تصریح کرد: 12 طرح سهم صنایع دستی و 51 طرح سهم گردشگری است که در مجموع 63 طرح، برای 214 نفر اشتغال پیش بینی می‌شود.

وی در ادامه با بیان این‌که این تسهیلات اشتغال‌زا به سرمایه گذاران، کارآفرینان، متقاضیان بخش خصوصی و تعاونی از محل تلفیق منابع صندوق توسعه ملی با موسسات عامل، پس از ثبت طرح متقاضی از طریق سامانه کارا، تائید دستگاه اجرایی ذیربط، کارگروه اشتغال استان و موسسه عامل پرداخت می‌شود، خاطرنشان کرد: این طرح‌ها باید در ذیل رسته‌های اولویت‌دار اعلام شده در سامانه باشند و موسسات  پرداخت تسهیلات، بانک‌های کشاورزی، توسعه تعاون، پست بانک و صندوق کارآفرینی امید قرار گیرد.

سرپرست معاونت سرمایه گذاری میراث فرهنگی استان حمایت ویژه از سرمایه گذاران حوزه گردشگری را از اولویت‌های استان دانست و تأکید کرد: مجموعه عظیم و با ارزشی از آثار تاریخی در یزد وجود دارد که با احیاء و مرمت این آثار ارزشمند و فعالیت مجدد آن‌ها با کمک مردم و بخش خصوصی، گامی موثر در رشد و رونق گردشگری، تقویت درآمدزایی، ایجاد اشتغال و معرفی شایسته تاریخ و فرهنگ شهر میراث جهانی یزد برداشته می‌شود .

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار