مدیرکل صدا و سیمای مرکز یزد با اشاره به اهمیت بزرگداشت مقام«شیخ غلامرضا یزدی(فقیه خراسانی)» در یزد،‌گفت: برگزاری کنگره شیخ غلامرضا یزدی، بزرگداشت اخلاق، معنویت و عرفان است.
کد خبر: ۵۹۵۲۴۰
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۶ 24 April 2018

«احمد پهلوانیان» در حاشیه جلسه کمیته اطلاع رسانی کنگره «شیخ غلامرضا یزدی»شیخ غلامرضا یزدی(فقیه خراسانی) را اسوه عرفان، اخلاق و معنویت دانست و اظهار کرد: این عالم فقید در طول عمر با برکت خود بسیاری از الگوهای اخلاقی جامعه امروز را تربیت کرده است.

وی با اشاره به این‌که تمام هزینه‌های کنگره شیخ غلامرضا یزدی توسط خیرین تأمین شده است، افزود:‌ یکی از شیوه‌های تربیتی که هم اسلام در آیات مختلف به آن تأکید کرده و هم روانشناسی جدید قبول دارد، ارائه الگوی شخصیتی مناسب برای توسعه فرهنگی جوامع است.

مردمی بودن، ویژگی کنگره شیخ غلامرضا یزدی

مدیرکل صدا و سیمای مرکز یزد در ادامه با بیان این‌که کنگره شیخ غلامرضا یزدی را بزرگداشت اخلاق، معنویت و عرفان است، گفت: مردمی بودن این کنگره یکی از مهمترین ویژگی‌های این مراسم است.

پهلوانیان با بیان این‌که الگوهای رفتاری در سطوح مختلف قابل طرح هستند، تصریح کرد: پیامبر اکرم(ص) و ائمه اطهار در رأس الگوی مناسب و کامل بشریت برای انسانی زندگی کردن و انسانی زیستن هستند.

این مقام مسئول ادامه داد: علما و بزرگان به عنوان بندگان خاص خداوند مرتبه بعدی الگوهای انسانی هستند که شاید معصوم نباشند، امام در بخش‌های مختلف می‌توانند نقش الگوی رفتاری مناسبی را ایفا کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: منشأ تمام بحران‌های هویتی، چندگانگی و از هم‌گسیختگی فرهنگی جوامع مختلف،‌ عدم وجود الگوهای مناسب فرهنگی و رفتاری است.

مسئول کمیته اطلاع رسانی ستاد کنگره شیخ غلامرضا یزدی(فقیه خراسانی)، اظهار کرد: برگزاری این چنین مراسم‌ها و بزرگداشت‌ها به منظور معرفی شخصیت‌های شاخص و الگوهای رفتاری بزرگ که در زمان نزدیک به ما زندگی کردند، می‌تواند الگوی خوبیبرای جامعه باشد.

پهلونیان در پایان گفت: تربیت جامعه با ملاک قرار دادن شخصیت‌هایی که خود در بالاترین مرتبه رفتاری قرار دارند نقش مهمی در ایجاد وحدت فرهنگی در جامعه ایفا می‌کند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار