مدیرکل آموزش‌وپرورش استان یزد تأکید کرد
مدیرکل آموزش‌وپرورش یزد بر ضرورت آموزش مهارت‌های زندگی به نوجوانان به منظور کاهش و مقابله با آسیب‌های اجتماعی تأکید کرد.
کد خبر: ۵۹۵۳۱۴
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۰ 24 April 2018

عباسعلی دانا فر در مراسم اختتامیه هفتمین جشنواره نوجوان سالم مسئله سلامت را یکی از مباحث مطرح در جامعه امروز دانست و گفت: در جوامع سنتی گذشته این کمبود امکانات بود که سلامت مردن به خطر می‌انداخت ولی امروز با رشد امکانات بهداشتی و رفاهی بشر سبک زندگی مردم در ارتباط مستقیم با سلامتی بوده و این اشتباه در این راه سلامت جامعه را به خطر می‌اندازد.

وی افزود: امروز در تلاشیم تا با اجرای همایش‌های متعدد و آموزش‌های سازنده در این راه، نوجوانان را با آسیب‌های وجود در جامعه ونیز رفتارهای پرخطر که سلامت جامعه را تهدید می‌کند آشنا کنیم تا این نسل آینده‌ساز ضمن کسب آگاهی‌های لازم، نگرش و مهارت مناسب این عرصه را کسب کند.

مدیرکل آموزش‌وپرورش یزد تصریح کرد: جشنواره‌ها باید با استفاده حداکثری از توانمندی‌های خود و بهره‌گیری از خلاقیت و هنر، رفتارهای پرخطر را به‌خوبی به نوجوانان نشان دهند، البته آموزش مهارت‌های زندگی نظیر نه گفتن و نوع رابطه سازنده و مناسب با جنس مخالف نیز از برنامه‌‌هایی است که باید به‌طور ویژه در دستور کار قرار گیرند.

این مقام آموزشی شادی را یکی از ارکان مهم جامعه دانست و بیان کرد: پژوهش‌ها نشان داده است شادی یکی از عوامل مهم در سلامت ما است، راه شادی روابط اجتماعی بالا است که البته روابط اجتماعی و برقراری رابطه‌ای سازنده خود نیازمند یادگیری مهارت‌های موردنیاز و حرکت در مسیری خاص است.

وی با اشاره به اهمیت تعیین حدود افراد در روابط اجتماعی افزود: یکی از بزرگ‌ترین رفتارهای پرخطر اشتباه در تنظیم روابط با دیگران بوده و بی‌توجهی در این امر انسان را به ورطه نابودی می‌کشند، یک فرد باید به‌دوراز افراط‌وتفریط روابط اجتماعی خود را دنبال کند.

دانافر افزود: روابط اجتماعی خارج از چارچوب، آسیب‌ها را تشدید خواهد کرد، به‌طورکلی باید گفت که حرکت روابط اجتماعی باید در مسیری مناسب و قاعده‌مند باشد چراکه بی‌توجهی به این امر درگیری انسان در روابط عاطفی، وابستگی‌های نامناسب و خطرساز و نهایتاً ورود به پرتگاه تاریک زندگی را در پی خواهد داشت.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان یزد گفت: روابط اجتماعی امروز به‌عنوان یکی از اساسی‌ترین موضوعات جامعه ما قلمداد شده که از یک‌سو تعالی زندگی و جامعه شاد را به بشر هدیه داده و از سوی دیگر در صورت عدم رعایت قواعد، بستر آسیب‌های اجتماعی وزندگی پرخطر را فراهم خواهد آورد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار