رییس سازمان سيما، منظر و فضاي سبز شهرداري يزد درباره فعاليت‌هاي این سازمان، گفت: واکاري درختان سطح شهر را از مهرماه سال گذشته آغاز و کاشت گونه‌هاي مختلف گياهي در ۱۵۰ خيابان يزد را در دستور کار خود قرار داده‌ایم.
کد خبر: ۵۹۵۴۳۰
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۱ 24 April 2018

«محمد صفدرپور» با بيان اين‌که براي بهبود رشد و توسعه فضاي سبز نياز به استفاده از کود مرغوب است، اظهار کرد: دو هزار تن کود براي درختان سطح شهر یزد خريداري و بين مناطق فضاي سبز توزيع شده است.

وی با اشاره به کاشت ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار درختچه در سطح شهر،‌افزود: رز مينياتوري و نسترن از جمله اين درختچه‌ها هستند.

شروع زيباسازي با پاک کردن نازيبايي‌هاي شهر

ریيس سازمان سيما، منظر و فضاي سبز شهرداري يزد در ادامه با اشاره به اين‌که زيباسازي سطح شهر را از مهر ماه شروع شده است،‌ گفت: اين کار را با از بين بردن نازيبايي‌ها آغاز در مرحله اول، تابلوهايي که شهر را نازيبا کرده بود را حذف کرديم.

صفدرپور تصریح کرد: در همين راستا از آذر ماه و با هماهنگي ارگان‌هاي متعدد ۸۰ درصد خيابان‌هاي سطح شهر را تحت پوشش اين طرح قرار داديم و اقدام به حذف تابلوهاي مذکور کرديم .

المان‌هايي براي زيباتر شدن شهر

این مقام مسئول در ادامه با اشاره به المان‌هاي نصب شده در سطح يزد، تأکید کرد: المان دوچرخه، فلاور باکس‌ها، تونل‌هاي گل، المان‌هاي خوش آمدگويي شهر يزد از جمله مهم‌ترين آنها بودند .

وي درباره ۶۰ المان دوچرخه‌اي که در نقاط مختلف سطح شهر نصب شدند، گفت: تمامي مراحل طراحي، ساخت و رنگ‌آميزي اين دوچرخه‌ها در کارگاه شهرداري صورت گرفته و بنا به جانمايي انجام شده، در سطح شهر نصب شد.

صفدرپور در مورد المان‌های تهیه و نصب شده در سطح شهر یزد، افزود: تنها ۱۱ المان شهري، خارج از شهر يزد تهيه شده بود .

ریيس سازمان سيما، منظر و فضاي سبز شهرداري يزد اظهار کرد: يکي از المان‌هايي که به طور ويژه مورد استقبال شهروندان قرار گرفت المان تونل گُل بوده که به تونل آرزوها معروف و در مجموع  به طول ۲۲ متر در چهار محل نصب و با ۱۳۰۰ گلدان و ۶۰۰۰   بوته گل تزئين شد .

اين مقام مسئول حوزه زيباسازي شهرداري درباره ديگر گلکاري‌هاي سطح شهر، خاطرنشان کرد: یک هزار سطل گل، به صورت ديوارکوب اجرا شد که ساخت و رنگ‌آميزي در کارگاه‌هاي شهرداري انجام شد. علاوه بر آن تعداد ۱۵ عدد فلاورباکس با تنه درختان طبيعي کاشته و نصب شده است .

وي با بيان اين‌که موضوع نورپردازي را نيز با جديت انجام داديم، افزود: بين ۳۵۰ تا ۴۰۰ گوي نور در سراسر شهر نصب شد. همچنين بخش مهمي از نورپردازي، پيگيري براي نورپردازي ساختمان ادارات مختلف بود که با موفقيت انجام شد.

این مقام مسئول درباره نورپردازي بافت تاريخي گفت: اين کار توسط بخش خصوصي  انجام و پنج منطقه شهر نورپردازي شد .

رنگ‌آميزي استاندارد سطح شهر

صفدرپور با اشاره به اهميت رنگ‌آميزي سطح شهر، تصریح کرد: امسال رنگ‌آميزي‌ها متفاوت از سال‌هاي گذشته انجام شد .

ریيس سازمان سيما، منظر و فضاي سبز شهرداري يزد درباره مراحل رنگ‌آميزي شهر گفت: قبل از خريداري رنگ، چندين جلسه با اساتيد دانشگاه در زمينه روانشناسي و کيفيت رنگ برگزار کرديم و نوع رنگ و کيفيت آن، تعيين و خريداري شد .

وي بيان کرد: پس از خريداري رنگ و انجام آزمايش‌ها و بررسي کيفيت، رنگ خريداري شده جهت انجام عمليات رنگ‌آميزي در اختيار پيمانکاران قرار داده مي‌شد .

اين مقام مسئول با بيان اين‌که تمام گاردريل‌ها و نرده  بلوارها و جداول خيابان‌هاي اصلي رنگ‌آميزي شد، افزود: در بلوار جمهوري و آزادگان به دليل اينکه ورودي شهر بودند از رنگ‌هاي تمام براق و براي ديگر خيابان‌ها از رنگ‌هاي نيمه براق استفاده کرديم .

صفدرپور با اشاره به اجراي طرح‌های قابل توجه توسط سازمان گفت: يکي از پروژه‌هاي خاص ما در بلوار جمهوري بود. پس از اصلاح روشنايي بلوار جمهوري، خاکريزي، تسطيح و کاشت گونه نسترن در اين بلوار از کارهايي بود که توسط شهروندان نيز بسيار مورد توجه قرار گرفت و اين اقدام تا چهارراه حکيميان نيز ادامه مي‌يابد .

وي درباره يکي ديگر از طرح‌های سازمان در سال گذشته ادامه داد: کاشت ۱۰ هکتار فضاي سبز در پارک ۲۰۰ هکتاري بلوار نصر بود که به مناسبت روز درختکاري و در پويش مردمي «درختي براي آينده» حدود دو هزار اصله درخت، در آن کاشته شد .

همچنين اولين سمپوزيوم خشت خام و نيز اجراي آب‌نماي نوشتاري گذر مازاري‌ها و نصب المان‌ها و ساماندهي فضاي سبز اين گذر از ديگر طرح‌های ما بود که پشتيباني و کارهاي اجرايي آن بر عهده سازمان سيما، منظر و فضاي سبز شهري بود .

وي همچنين گفت: طرح مبلمان و نورپردازي پارک ميدان باغ ملي با بودجه ۱۰۰ ميليون تومان از جمله طرح‌هایی بود که در ايام عيد اجرا شد .

اين مقام مسئول ادامه داد: يکي ديگر از اقداماتي که قبل از نوروز انجام شد ايجاد کمپ اسکان مسافران بود. دو کمپ امامزاده سيدجعفر و پارک کوهستان، کمپ‌هاي اصلي شهر يزد بودند که مديريت کمپ پارک کوهستان به صورت کامل به‌وسيله سازمان سيما، منظر و فضاي سبز شهري صورت پذيرفت .

وي با اشاره به اين‌که احداث اين دو کمپ، حرکت مثبتي بود، افزود: در پارک کوهستان انواع امکانات از نان گرم گرفته تا صبحانه داغ و پتو و روفرشي تامين شد و در ايام عيد، روزانه در حدود دو هزار نفر اسکان داده شدند و در نتيجه خدمات‌رساني در ديگر اماکن عمومي، بهتر و بيشتر انجام شد .

صفدرپور با اشاره به همکاري مجموعه شهرداري يزد با شهرداري‌هاي حميديا و شاهديه که ورودي يزد هستند، گفت: اين دو شهرداري همکاري بسيار خوب و مثبتي با ما داشتند که کمال تشکر را از آنها داريم .

هزينه يک و نيم ميليارد توماني براي زيباسازي شهر

رئيس سازمان سيما، منظر و فضاي سبز شهرداري يزد با بيان اين‌که در اسفند ماه سه ميليارد و ۱۰۰ ميليون تومان اعتبار براي زيباسازي شهر  تخصيص داده شد، افزود: يک ميليارد و ۵۰۰ ميليون تومان از اين مبلغ تاکنون هزينه شده است .

وي با بيان اين‌که کار زيباسازي شهر هيچگاه متوقف نمي‌شود، گفت: ساماندهي تابلوهاي سطح شهر و حذف ديوارهاي نازيبا از جمله کارهايي است که امسال انجام مي‌دهيم تا براي عيد آينده آماده شويم. همچنين بايد تقويمي تهيه شود تا کارها را طبق روال انجام دهيم و در نتيجه با کمبود زمان و فرصت روبرو نشويم .

وي در پایان با استقبال از نظرات نخبگان در راستاي زيباسازي شهر گفت: نخبگان و صاحب‌نظران در عرصه زيباسازي شهر، با مراجعه به روابط عمومي شهرداري مي‌توانند طرح‌هاي جديد و ويژه‌ي خود را به ما منتقل کنند و همکار ما در اين زمينه باشند .

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار