چهارمین همایش سراسری گروه‌های انجمن معتادان گمنام استان یزد نيمه دوم ارديبهشت‌ماه برگزار مي‎‎شود.
کد خبر: ۵۹۵۴۳۳
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۵ 24 April 2018

مسئول روابط عمومی و اطلاع رسانی انجمن معتادان گمنام (NA)   در استان یزد تصريح كرد: اين همايش با هدف معرفی بيشتر و بهتر اين انجمن به جامعه و در دسترس قراردادن پیام رهایی از اعتیاد به همدردان عزيزمان و همچنین نمایش اتحاد، انسجام و خوشنامی انجمن در روزهاي 20 و 21 اردیبهشت ماه جاري در ورزشگاه شش هزار نفری شاهدیه یزد برگزار مي‌شود.

وي با بيان اين كه حضور در اين همايش براي عموم مردم آزاد است، در مورد فعاليت‌هاي اين انجمن گفت: انجمن معتادان گمنام (NA) ، یک انجمن غیرانتفاعی از زنان و مردانی است که اعتیاد به مواد مخدر مشکل اصلی          زندگیشان بوده است و اكنون که در حال بهبودی هستند، به طور مرتب گرد هم می‌آیند تا به کمک همديگر پاکی خود را حفظ کنند.

وي با بيان اين كه این برنامه، یک برنامه پرهیز کامل از هر گونه ماده مخدر حتي الكل است، افزود: انجمن معتادان گمنام یک انجمن جهانی است و در ایران از سال 1369 فعالیت خود را با چند معتاد در حال بهبودی آغاز کرد و هم‌اکنون با پروانه فعالیت سازمان‌های مردم نهاد از هیات وزیران به شماره ثبت 21065 در سطح ملی در حال فعالیت است.

اين مسئول تنها هدف انجمن را رساندن این پیام به جامعه دانست که هر معتاد یا هر کسي که فکر می‌کند با مصرف مواد مخدر مشکل دارد می‌تواند قطع مصرف کند و تمایل به مصرف را از دست بدهد و راه تازه‌ای برای زندگی پیدا کند . 

وي در مورد شرايط عضویت در اين انجمن با تاكيد بر اين كه هیچ شرط و شروطی براي ضويت نداريم، خاطرنشان كرد: هر کسي که فکر می‌کند با مصرف مواد مخدر مشکل دارد و مایل به قطع مصرف باشد، بدون در نظر گرفتن نوع ماده مخدر مصرفی، میزان مصرف، نوع مصرف، سن، مذهب، نژاد، جنسیت، موقعیت شغلی، وضعیت مالی، میزان درآمد و جایگاه اجتماعی می‌تواند به عضویت انجمن درآید و حتی در بدو ورود نيز لازم نیست که حتماً پاک از مواد مخدر باشد . 

وي با بيان اين كه عضویت در انجمن معتادان گمنام کاملاً رایگان است و ارائه هیچگونه مدرک شناسایی و اطلاعات شخصی مانند نام خانوادگی، آدرس محل کار و زندگی و شماره تماس لازم نیست، گفت: بدین صورت گمنامی شخص حفظ می‌شود و به همین علت است که نام این انجمن نيز انجمن معتادان گمنام است.

مسئول روابط عمومی و اطلاعرسانی انجمن معتادان گمنام استان در ادامه تاكيد كرد: اين انجمن به هیچ سازمانی وابسته نیست و استقلال کامل دارد و با هیچ سازمان سیاسی، مذهبی یا انتظامی ارتباطی نداشته و ندارد.

وي افزود: همچنين انجمن هیچگونه ارتباطی با مراکز سمزدایی و درمانی ترک اعتیاد، درمانگران یا مشاوران حرفه‌ای اعتیاد ندارد و علاوه بر اين نيز حتی هیچ کمک مالی تحت هر عنوانی اعم از کمک بلاعوض، وام، وقف و هدیه را نمی‌پذیرد به نحوي كه کلیه هزینه‌های این انجمن اعم از هزینه برگزاری جلسات، همایش‌ها و چاپ نشریات نيز از محل کمک‌های داوطلبانه اعضاء در جلسات بهبودی تأمین می‌شود . 

وي در مورد روش‌هاي درمانی انجمن نيز بيان كرد: همانطور که قبلاً نيز تاکید شد در اين انجمن پزشک، روانپزشک یا مرکز سمزدایی و درمانی ترک اعتیاد، درمانگر یا مشاور حرفه‌ای وجود ندارد و هیچ گونه فعالیت علمی، روانشناسی و درمان جسمانی انجام نمی‌گيرد بلكه تنها روش بهبودی انجمن، در اختیار گذاشتن تجربه‌های معتادان در حال بهبودی به معتاد دیگر است.

اين مسئول تاكيد كرد: بر این باور هستیم که هیچ کسي به اندازه یک معتاد نمی‌تواند یک معتاد دیگر را درک و کمک کند لذا با به‌کارگیری روش‌هایی ساده مانند حضور در جلسات بهبودی انجمن، تبادل تجربه، راهنما گرفتن و کارکرد قدم‌های دوازده‌گانه بهبودی، برای پاک ماندن به یکدیگر کمک می‌کنیم.

به گفته وي، اعضای این انجمن به طور مرتب جهت در میان گذاشتن تجربه‌های بهبودی خود در جلسات بهبودی گردهم می‌آیند و اعضای با تجربه‌تر که به آنها راهنما گفته می‌شود، شخصاً اعضای جدیدتر را در راستای دوازده قدم بهبودی راهنمایی می‌کنند . 

وي يادآور شد: هسته اصلی برنامه انجمن معتادان گمنام، دوازده قدم بهبودی است که مجموعه‌ای از رهنمودهایی است که بهبودی را ممکن می‌سازد و با بکارگیری این رهنمودها و تماس نزدیک و دائم با اعضای دیگر، معتادان می‌آموزند که چگونه از مصرف مواد خودداری کنند و وسوسه مصرف را از دست بدهند و از زندگی بدون مواد مخدر لذت ببرند . 

مسئول روابط عمومی و اطلاعرسانی انجمن معتادان گمنام استان در ادامه اعلام كرد: بنا بر آخرین آمار تقریبی، تعداد اعضای در حال بهبودی این انجمن در استان یزد شش هزار و 506 نفر هستند که تعداد 226 نفر آنان را بانوان تشکیل می‌دهند.

وي اشاره به عضويت بیش از 500 هزار نفر از سراسر ایران در اين انجمن، در مورد محل برگزاري جلسات بهبودی و راه‌های دسترسی به آن نيز تصريح كرد: جلسات بهبودی معمولاً در اماکن عمومی و به طور مستمر در زمان و مکان معینی برگزار و توسط اعضای انجمن اداره‌ می‌شود.

وي ادامه داد: برای اطلاع از اين جلسات می‌توان با شماره تماس روابط عمومی انجمن 09139672585 یا شماره راهنمای آدرس جلسات انجمن 09138541835 یا تلفن گویای انجمن 02141539 تماس گرفت و همچنین به سایت رسمی انجمن www.nairan.org  مراجعه کرد.

به گفته اين رها يافته از دام اعتياد،  هم‌اکنون در هفته بیش از 437 جلسه در قالب 107 گروه در استان برگزار می‌شود که از این تعداد، 12 جلسه در قالب هفت گروه مخصوص بانوان است.

اين مسئول در پايان نيز متذكر شد: جلسات انجمن به دو صورت بسته و باز برگزار می‌شود كه جلسات بسته فقط مخصوص معتادان یا کسانی که فکر می‌کنند با مصرف مواد مخدر مشکل دارند، است و حضور سایر افراد به علت حفظ گمنامی اعضاء ممنوع است ولی در جلسات باز، حضور عموم مردم آزاد است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار