مدیر کل دامپزشکی استان یزد با اشاره به شناسايي تعداد هشت کانون بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان شناسایی در سال جديد، اظهار كرد: خوشبختانه با اقدام به موقع دامپزشکی در حال حاضر بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در استان مهار شده است.
کد خبر: ۵۹۵۵۳۳
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۶ 24 April 2018

دکتر «علی اکبر حداد زاده» در ادامه ضمن اشاره به تلاش های مجدانه پرسنل دامپزشکی افزود: با شناسایی زود هنگام و عکس العمل مناسب و تلاش‌های شبانه روزی پرسنل دامپزشکی، پس از قرنطینه و معدوم‌سازی و انجام مراحل ضدعفونی و پلمپ به مدت لازم، از سرایت بیماری و به خطر افتادن سرمایه‌های دامی و سلامت عمومی جامعه جلوگیری بعمل آمد.

وي در خصوص مصرف گوشت مرغ و سایر طیور پرورشی در استان به تمامی مصرف‌کنندگان اعم از همشهریان و هموطنان ساکن در سایر استان‌ها اطمینان خاطر داد و تصریح کرد: هیچ یک از واحدهای پرورش مرغ گوشتی در استان یزد تاکنون به این بیماری آلوده نشده‌اند و به مصرف‌کنندگان گرامی اطمینان می‌دهیم که گوشت و تخم مرغ تولیدی استان را با اطمینان کامل مصرف كنند.

حدادزاده به رونق صنعت پرورش طیور در استان یزد اشاره کرد و گفت: استان یزد علاوه بر تامین نیازهای داخلی این محصولات را به سایر استان ها نیز صادر می‌كند و در پاره‌ای موارد صادرات به خارج از کشور نیز وجود دارد که این خود، نشانی از سخت‌کوشی پرورش‌دهندگان و نظارت مجددانه کارشناسان دامپزشکی بر کیفیت و سلامت پرورش دام و تولید فراورده‌های خام دامی است.

اين مسئول در پایان گفت: ویروس آنفلوانزای فوق حاد پرندگان که در صنعت طیور کشور در حال چرخش است، فوق‌العاده واگیردار است و انتظار می‌رود پروررش‌دهندگان طیور اعم از صنعتی و بومی رعایت کامل اصول بهداشتی و قرنطینه‌ای را داشته باشند تا مورد جدیدی از این بیماری در استان بروز نكند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار