شهردار ابرکوه با اشاره به توليد روزانه 20 تن زباله در اين شهر، گفت: تولید مواد غیرقابل بازیافت به حداقل ممكن گام اول براي كاهش اين حجم از زباله در ابركوه است.
کد خبر: ۵۹۵۸۸۵
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۶ 25 April 2018

«سید علیرضا رسولی» در جمع اعضاي تشکل مردم‌نهاد «جمعیت یاوران زمین» پیرامون موضوع مسائل زیست‌محیطی در شهرستان ابرکوه، اظهار کرد: تغییر فاحشی که در بسیاری از شهرها در حوزه گرایش به صنعتی شدن و همچنین سبک زندگی مردم رخ داده است موجب خالی شدن روستاها از سکنه و مهاجرت افراد از شهرهای کوچک به کلان‌شهرها شده است اما باید گفت اگر بتوانیم ابرکوه را در همین وضعیت نگاه داریم، شاهد چنین تغییرات فاحشی نخواهیم بود . 

وي خاطرنشان کرد: در رابطه با فعالیت انجمن مذکور نیز هر تصمیمی که در سطح بومی باشد و نه در سطح استانی و کشوری، مورد حمایت قرار خواهد گرفت. ضمن این که فعالیت انجمن‌ها، تشکل‌های مردم‌نهاد، NGO ها و غيره بسیار حائز اهمیت است و می‌تواند یک جریان فرهنگ‌ساز باشد . 

رسولي با اشاره به این که روزانه حدود20 تن زباله در ابرکوه تولید می‌شود، عنوان کرد: یکی از راهکارهای حائز اهمیت در جهت کاهش حجم زباله‌ها، به حداقل رساندن استفاده از مواد غیرقابل بازیافت و همچنین انجام تفکیک از مبدأ است که باید آن را ابتدا در بین خانواده‌ها نهادینه کرد . 

گفتني است، در اين نشست پیشنهاد شد تا شهرداری ابرکوه کلیه درختان سطح شهر را شناسنامه  و پلاک دار کند تا در صورت کم شدن حتی یک درخت در سطح شهر موضوع قابل‌پیگیری بوده و  همچنین جهت افزایش سالانه تعداد درختان هرساله برنامه‌های جدیدی طراحی شود.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار