با همکاری دفتر همکاری های علمی و بین المللی و دانشکده مهندسی برق دانشگاه یزد و حمایت بنیاد ملی نخبگان، دو سخنرانی علمی با حضور مشاور ارشد شرکت Ernst & Young کشور استرالیا و محقق فوق دکترای دانشگاه Berkeley کالیفرنیا در سالن شهیدصدوقی دانشگاه یزد برگزار شد .
کد خبر: ۵۹۵۹۵۱
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۰ 25 April 2018

دکتر «نادعلی محمودی» مشاور ارشد شرکت Ernst & Young کشور استرالیا در نخستین نشست درخصوص بازار برق استرالیا، تجربیات، انرژی تجدیدپذیر و برنامه‌های پاسخگویی بار(پاسخگویی به تقاضا) توضیحاتی ارائه کرد که با استقبال فعالان صنعت برق، کارکنان شرکت‌های برق منطقه‌ای، نیروگاه سیکل ترکیبی تابان و شرکت توزیع، استادان و دانشجویانی که در این نشست حضور داشتند، مواجه شد . 

بررسی جدیدترین تحقیقات در زمینه بازار برق، تکنولوژی‌های جدید، و روشهای احتمالاتی بهینه سازی، بررسی بازار برق استرالیا، تجربیات و مشکلات، بررسی توسعه نیروگاه‌های تجدیدپذیر در استرالیا، بررسی برنامه‌های پاسخگویی بار در بازارهای دنیا از جمله استرالیا از دیگر مواردی بود که در این نشست ارائه شد . 

گفتنی است؛ بازار برق استرالیا، توسعه شبکه برق، مدلسازی اقتصادی نیروگاه ‎‎ های بادی و خورشیدی و ارزیابی تراکم شبکه از جمله عمده طرح‏هایی است که دکتر محمودی به انجام رسانده است.

وی همچنین دوسال به عنوان فوق دکترا در دانشگاه کویینزلند استرالیا مشغول به فعالیت بوده است. وی، دکترای خود را از همین دانشگاه در سال 2015 دریافت کرد و تاکنون مقالات متعددی را در کنفرانس‌ها و ژورنال‌های بین المللی درخصوص برنامه‌های پاسخگویی بار و بازار برق منتشر کرده است . 

دومین سخنرانی نیز از سوی دکتر «حمید محبوبی» محقق فوق دکترای دانشگاه Berkeley کالیفرنیا با موضوع «استراتژی‌هایی برای آرایش سنسورها به منظور بهبود پوشش در شبکه‌هایی از سنسورهای متحرک»  ارائه شد . 

دکتر محبوبی در این نشست که استقبال زیادی از استادان و دانشجویان دانشکده‌های مهندسی برق، مهندسی کامپیوتر و مهندسی مکانیک همراه بود، درخصوص استراتژی‌‌های کارامدی برای آرایش و قرارگیری سنسورها به منظور بهبود پوشش در شبکه‌هایی از سنسورهای متحرک، توضیحاتی ارائه کرد . 

وی گفت: در مساله بهبود پوشش، هدف نهایی محاسبه مکان مناسب سنسورها در شبکه با استفاده از اطلاعات محلی است به طوری که سطح پوشش داده شده ماکزیمم شود. مساله مورد نظر برای دو حالت با سنسورهای یکسان و همچنین با سنسورهایی با شعاع اندازه ‎‎ گیری متفاوت بررسی می‌شود . 

وی یادآور شد: الگوریتم‌هایی که برای مساله بهبود پوشش ارایه می‌شود، همگی چند مرحله‌ای هستند که در هر مرحله مکان بهینه هر سنسور بر اساس مکان سنسورهایی که در همسایگی آن قرار دارند محاسبه می‌شود.

در سخنرانی مذکور، همچنین مساله فوق‌الذکر برای حالت‌هایی که تعدادی مانع ثابت در محیط قرار دارند و توانایی ارسال اطلاعات سنسورها محدود هستند، نیز بررسی شد . 

گفتنی است، دکتر محبوبی دارنده مدال طلای المپیاد ریاضی و مدال طلای آکادمیک کانادا، مقاطع تحصیلی کارشناسی ارشد و دکتری را به ترتیب در دانشگاه شریف، تهران و Concordia کانادا گذرانده است.

وی هم‌اکنون به عنوان محقق فوق دکترا در دانشگاه Berkeley کالیفرنیا مشغول هستند و قبل از این محقق فوق دکترا در دانشگاه‌های Harvard و McGill بوده‌اند. زمینه تحقیقاتی ایشان شامل, mobile sensor networks, multi-agent systems, hybrid systems networked control systems, smart grids, optimization است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار