رئیس هیات زورخانه‌ای و پهلوانی میبدگفت: شهرستان میبد با داشتن ۱۷ زورخانه فعال نسبت به جمعیت مقام اول را به خود اختصاص داده است.
کد خبر: ۵۹۶۰۸۳
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۶ 25 April 2018

رئیس هیئت زورخانه‌ای و پهلوانی میبدگفت:شهرستان میبد با داشتن ۱۷ زورخانه فعال نسبت به جمعیت مقام اول را به خود اختصاص داده است و در سال گذشته نیز استان یزد با داشتن ۸۴ حکم قهرمانی کشوری مقام سوم کشوری را بدست آورد که از این تعداد ۳۴ حکم قهرمانی از سوی باستانی کاران میبدی کسب شده است.

سید حسین آتشی افزود: ترویج ارزش‌های دینی و اخلاقی و روح جوانمردی از ویژگی‌های ورزش پهلوانی و باستانی است که جایگاه خاصی در بین مردم میبد دارد.

آتشی با بیان این نکته که ورزش پهلوانی زورخانه‌ای نماد ادب، اخلاق و معنویت است افزود:برای ترویج و توسعه این ورزش اصیل و کهن ایرانی برای بیشتر شدن فضای دوستی و صمیمیت باید بکوشیم و با انسجام برای بالا بردن جایگاه این ورزش در جامعه از هیچ کوششی دریغ نکنیم تا به زودی شاهد فراگیر شدن فرهنگ پهلوانی که برخاسته از زورخانه ها است در جامعه باشیم.

جلسه هم اندیشی و راهبردی هیئت پهلوانی و زورخانه‌ای شهرستان با حضور اعضای فنی هیئت پهلوانی استان و مدیران زورخانه‌های شهرستان در محل دفتر هیئت برگزار شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار