رئیس اداره مشاوره تربیتی و تحصیلی آموزش‌وپرورش یزد:
رئیس اداره مشاوره تربیتی و تحصیلی اداره کل آموزش‌وپرورش استان یزد گفت: بسیاری از آسیب‌های اجتماعی نظیر بحران طلاق و بیکاری، حاصل فقدان آموزش‌های صحیح در سنین جوانی و نوجوانی است.
کد خبر: ۵۹۶۴۵۳
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۰ 26 April 2018

 حمیده رادپور در نشست ساماندهی امور جوانان استان یزد، برنامه‌ریزی برای نسل جدید جامعه از سنین ابتدایی را بسیار برجسته دانست و گفت: اگر برنامه‌ها از مسیر درست و منطقی رد نشود، نتیجه موردنظر نیز کسب نخواهد شد.

وی ادامه داد: اگر به ابعاد رشد یک انسان توجه شود خواهیم دید که یک کودک در مسیر رشد خود مراحل و نقاط عطف بسیاری را پشت سر می‌گذارد، یک جوان ایرانی بالغ‌بر 19 سال از زندگی خود را در آموزش‌وپرورش کشور می‌گذراند و امروز باید با بررسی روند کار خود ببینیم در چه مسیری حرکت کرده‌ایم که مشکلات زیادی دامن‌گیر جامعه‌ی ما شده است.

رئیس اداره مشاوره تربیتی و تحصیلی اداره کل آموزش‌وپرورش استان یزد افزود: امروز بسیاری از جوانان ما با تحصیلات عالی در جامعه حضور دارند؛ اما چون فکری به حال ظرفیت‌های استان نشده، این جوانان نیز راه به‌جایی نبرده و به‌ناچار با مهاجرت آن‌ها، استان از موهبت داشتن این نیروهای ارزشمند محروم می‌ماند.

 وی ادامه داد: درخواست ما از استانداری به‌عنوان بهترین برنامه‌ریز استان در حوزه آسیب‌های اجتماعی و بحران‌های امروز جامعه آن است که به‌جای برنامه‌ریزی برای نسل جدید در سنین جوانی، این برنامه‌ریزی‌ها را در آموزش‌وپرورش و در سنین بنیادین و تعیین‌کننده آن‌ها یعنی کودکی و نوجوانی در آموزش‌و‌پرورش به اجرا درآوریم.

رادپور بیان کرد: با اجرای برنامه‌های سازنده در سنین کودکی و نوجوانی است که می‌توان مسیر درست را به نسل جدید نشان داده و شاهد بهبود شاخص‌های اجتماعی اعم از اشتغال و رشد در جامعه باشیم، بحران‌های طلاق و بیکاری حاصل آموزش‌های نادرست و حتی فقدان آموزش‌ها در سنین تعیین‌کننده و توجه به آن‌ها در سنین جوانی، یعنی سن تکمیل شکل‌گیری شخصیت افراد است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار