کنفدراسیون فوتبال آسیا در آستانه مراسم قرعه کشی جام ملت های آسیا 2019، در گزارشی جایگشت های محتمل برای تشکیل گروه مرگ، گروه قهرمانان، رقیبان همیشگی و .. را در گروه های چهار تیمی بررسی کرد.
کد خبر: ۵۹۶۴۸۶
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۶ 26 April 2018

به گزارش «تابناک یزد»، به نقل از تارنمای رسمی ای اف سی، مراسم قرعه کشی مرحله گروهی رقابت های جام ملت های آسیا روز چهارم ماه مه (14 اردیبهشت ماه) برگزار می شود.

در قرعه کشی که قرار است چهاردهم اردیبهشت ماه در هتل مجلل «برج العرب» دبی برگزار شود، طبق سید بندی اعلام شده برای تشکیل 6 گروه 4 تیمی، از هر یک از سیدها یا به اصطلاح «گلدان ها» نام یک کشور به صورت تصادفی خارج می شود و بدین ترتیب تیم ها حریفان مرحله گروهی خود را خواهند شناخت و دو تیم برتر هر گروه و 4 تیم برتر که رده سوم را از آن خود کرده باشند، به دور حذفی صعود می کنند.

گلدان اول: امارات متحده عربی، جمهوری اسلامی ایران، استرالیا، ژاپن، کره جنوبی، عربستان سعودی
گلدان دوم: چین، سوریه، ازبکستان، عراق، قطر، تایلند
گلدان سوم: جمهوری قرقیزستان، لبنان، فلسطین، عمان، هند، ویتنام
گلدان چهارم: کره شمالی، فیلیپین، بحرین، اردن، یمن، ترکمنستان

براین اساس در صورتی که از هر گلدان نام تیم های برتر آسیایی در رده بندی اخیر فیفا خارج شود؛ گروه مرگ این رقابت ها با حضور ایران (1)، چین (5)، جمهوری قرقیزستان (6) و کره شمالی (18) تشکیل خواهد شد. (اعداد داخل پرانتزها نشان دهنده جایگاه این تیم ها در بین کشورهای عضو کنفدراسیون فوتبال آسیا است)



کنفدراسیون فوتبال آسیا در هشتم ماه مه 1954 تشکیل شد و از میان بنیانگذران آن تنها 5 کشور ژاپن، کره جنوبی، چین، هند و فیلیپین در قرعه کشی چهارم مه حضور خواهند داشت.

در بخش انتهایی این گزارش به رقیبان سنتی و احتمال برخورد دوباره آن ها با عنوان «تجدید خاطرات» اشاره شده است:

ایران – عراق: یکی از هیجان انگیز ترین جدال ها در رقابت های آسیایی 2015 استرالیا که در وقت های معمول با تساوی سه بر سه به پایان رسید و در پایان ایران در ماراتن پنالتی مغلوب عراق شد.

استرالیا – سوریه: فرصتی مناسب برای عقاب های قاسیون تا انتقام شکست در مرحله پلی آف جام جهانی 2018 روسیه را از استرالیا بگیرند.

تایلند – ویتنام: یکی از دربی های اتحادیه جنوب شرق آسیا (آ.سه.آن) که می تواند اوج هیجان را به امارات منتقل کند.

ژاپن – چین جدالی داغ ما بین دو رقیب منطقه ای که به نوعی تکرار فینال جام ملت های 2004 آسیا است.

هند و فیلیپین: شمار زیادی از مهاجران کشور امارات متحده عربی را هندی ها و فیلیپینی ها تشکیل می دهند و در صورت برخورد این دو تیم به یکدیگر، سیل پر شور هواداران مشتاق را به سوی ورزشگاه ها روانه خواهد کرد.

 

//جام جم آنلاین

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار