رئیس جهاد کشاورزی شهرستان خاتمگفت:پرورش ماهی در شهرستان خاتم باتوجه به کمبود‌های آبی وساخت استخر ها، روبه افزایش است.
کد خبر: ۵۹۶۵۰۵
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۶ 26 April 2018

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان خاتم گفت:در شهرستان خاتم ۷۹ واحد استخرپرورش ماهیان سردابی موجود است که ۱۷ واحد استخ رفعال است.

مجتبی آغاز با اشاره به ظرفیت تولید هر دوره  ۱۰۰ تن صید ماهی افزود: تنها یک واحد مرکز تکثیر وپرورش ماهی سردابی در شهرستان موجود است که این واحد در هر دوره بیش از ۲۰ هزار قطعه  ماهی را پرورش می‌دهد و بعد از تبدیل به بچه ماهی به استخر‌های پرورش شهرستان عرضه می شود تابه بازار مصرف برسد.

وی گفت:ماهی سردابی ،قزل الارنگین کمان، در مقایسه با سایر آزاد ماهی ها ویژه گی خوبی که دارد می‌تواند به صورت متراکم پرورش بیابد ودارای مقاومت در برابر تغییرات درجه دما دارد واین ویژه گی باعث‌شده که این ماهی در استخر‌های شهرستان خاتم به عنوان یک عامل پرورشی مورد استفاده بهره برداران وکشاورزی قرار بگیرد.

حجتی کارشناس شیلات جهادکشاورزی شهرستان خاتم گفت‌:پرورش ماهی در شهرستان خاتم باتوجه به کمبود‌های آبی وساخت استخر ها، روبه افزایش است ومیتوان از آب‌های کشاورزی که در استخر‌ها ذخیره می‌شود همزمان پرورش ماهی را انجام داد که باعث حاصلخیزی آبکشاورزی وهمچنین پرورش گوشت سفید باشد.

حجتی در ادامه اظهار داشت:رهاسازی ماهی‌ها با میانگین وزنی ۱۸ تا ۲۰ گرم طی دوره ۴ تا ۵ ماه پرورش وبا میانگین وزنی ۵۰۰ تا ۷۰۰ گرم صید شده اند صید ماهی از اوایل اسفندماه در سطح شهرستان واستان شروع وبه استان‌های همجوار ارسال می شود.

وی  گفت: پرورش ماهی در استخر‌های شهرستان خاتم  برای یک نفر به طور مستقیم و۲ تا ۴ نفر به طور غیر مستقیم اشتغال

ایجاد شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار