سرپرست اداره کل راه آهن یزد گفت: در فروردین ماه سال 1397، 2 میلیون تن مواد معدنی، کنستانتره و سایر محموله ها از طریق خط آهن در این استان تخلیه و بارگیری شد که این عدد نسبت به مدت مشابه سال 96 چهار درصد رشد دارد.
کد خبر: ۵۹۶۵۴۵
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۰ 26 April 2018

روزانه 30 رام قطار مسافربری در راه آهن یزد، 15 هزار مسافر را جا‌بجا می‌کند و این اداره کل با سهم 40 درصد حمل و نقل بار در 17سال گذشته در جایگاه نخست قرار دارد.
80 درصد مواد معدنی و 70 درصد بارهای ترانزیتی کشور با قطار از این استان جابجا می شود.
این مزیت ها موجب شده تا مرکز هماهنگی امور مناطق راه آهن کشور در این استان مستقر و مدیرکل راه آهن یزد نیز به عنوان رئیس آن معرفی شود.
سید مصطفی داودی افزود: در این مدت یک میلیون و 540 هزار تن مواد معدنی ، کنستانتره و گندله از سنگ آهن مرکزی ایران، گندله سازی اردکان و معدن چادر ملو با 20 هزار و 63 واگن به کارخانه فولاد اصفهان، فولاد خوزستان و قسمتی نیز برای صادرات به بندرعباس بارگیری شد.
وی افزود: این میزان بارگیری در مبادی استان به مقاصد مختلف کشور در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، 10.2 درصد افزایش دارد. 
رییس مرکز هماهنگی امور مناطق راه آهن در یزد تاکید کرد: با تلاش کارکنان در این بازه زمانی 417 هزار تن بار شامل سنگ آهن، کنستانتره، گندم، رول فلزی و دیگر اقلام تخلیه شد که با برنامه ریزی های در دست تدوین و اجرا، این روند ماه های آتی ادامه خواهد داشت.
داودی اضافه کرد: عملکرد این اداره کل در فروردین گذشته، در تن کیلومتر بار خالص حمل شده با 590 میلیون و در تن کیلومتر مبدا مقصد با 857میلیون به ترتیب 18.6 و 8.61 درصد رشد داشت.
وی در ادامه از مسقف شدن سکوهای مسافری استان نیز خبر داد و گفت: به منظور ارتقا خدمات مسافری و تکریم ارباب رجوع، طرح سقف و سایه بان سکوهای اول و دوم مسافری ایستگاه یزد به مساحت 12هزار مترمربع و با اعتباری افزون بر 45میلیارد ریال در مدت 24 ماه اجرا و بهره برداری شد.
سرپرست راه آهن یزد تصریح کرد: با توجه به تعداد بالای مسافران قطار در استان و چهار ایستگاه تشکیلاتی برای پیاده و سوار شدن مسافران در شهرهای اردکان، میبد، یزد و بافق، تنها ایستگاه یزد به سایه بان تجهیز شد.
داودی تاکید کرد: البته به دلیل افزایش دمای هوا در تابستان و کمک به رفاه مسافران بویژه افراد سالخورده، بیماران و کودکان ، مسقف کردن تمام ایستگاه‌ها در برنامه های آتی راه آهن قرار دارد ضمن آنکه هشت دستگاه آسانسور در ایستگاههای یزد ، بافق ، میبد و اردکان نصب شده است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار