نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی، بخش هایی از رفتارهای نمایندگان اصلاح طلب مجلس هفتم با موضوع «تحقیق و تفحص از قوه قضائیه» را بازگو کرد.
کد خبر: ۵۹۶۶۸۶
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۵:۳۹ 27 April 2018

به گزارش «تابناک یزد»، علیرضا زاکانی نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی در گفتگو با مهر، با اشاره به طرح تحقیق و تفحص از قوه قضاییه در مجلس هفتم و مخالفت تعدادی از اصلاح طلبان با این طرح اظهار داشت: البته این موضوع جدیدی نیست و بنده در سال های گذشته بارها این تناقض رفتاری را با توجه به نمونه ای مثل آبسترکسیون هنگام قرائت گزارش تحقیق و تفحص از قوه قضائیه به عزیزان دوم خردادی گوشزد کرده ام و آنها هم هیچ پاسخی نداشتند. اما شخصیت و شان هر کسی پشت زبانش خوابیده است و ای کاش فیلم آن روز مجلس را از مجلس درخواست بکنند تا این ها جرات نکنند با اغواگری و دروغ، حقایق را کتمان کنند و صحبت حق بنده را جوک سال بخوانند.

وی افزود: این تحقیق و تفحص از قوه قضاییه توسط چند نفر از اصولگرایان از جمله آقایان نجابت، حسن کامران، نادران، محمد دهقان، بنده و چند نفر دیگر و خانم ها آجرلو و اخوان انجام شد. این دوستان اصلاح طلب بگویند که کدامشان جزء افراد تحقیق و تفحص کننده از قوه قضائیه بودند؟ ما در مجلس هفتم درخواست تحقیق و تفحص دادیم، کلی جار و جنجال راه افتاد، قوه قضاییه مخالفت کرد و مقام معظم رهبری هم خودشان و هم دفترشان سه مرتبه از این طرح حمایت کردند. به آقای هاشمی شاهرودی هم گفته شد که مانع این طرح نشوند.  

نماینده سابق مردم تهران در مجلس گفت: برای اولین بار در تاریخ جمهوری اسلامی از قوه قضاییه تحقیق و تفحص شد و افراد انقلابی مجلس خواهان طرح بودند، معلوم است چه کسانی بودند؛ در اینجا نه از آقای قنبری خبری بود، نه از آقای شجاع پوریان و نه از آقای علیخانی.

وی افزود: آن روزی که تحقیق و تفحص به پایان رسید، مشکل اساسی و جدی که مطرح شد، بحث قوه قضاییه در ابعاد مختلفش بود که یکی از آن، موضوع آقای مرتضوی به خصوص مساله آزمون دستیاری وی بود. زاکانی تصریح کرد: بیشترین مقاومت در این طرح از سوی آقای مرتضوی بود و ایشان در مجلس بعنوان دفاع از خود و هم بعنوان نماینده قوه قضائیه هم شرکت می کرد و بارها با حضور وی در مجلس برای اینکه در مسیر تحقیق و تفحص خلل وارد کند، جلساتی برگزار شد. مسئول تحقیق و تفحص ابتدا آقای نجابت بود و بعد آقای کامران مسئول آن شدند. اصلا جوک قرن است که اصلاح طلبان خود را خواهان آن طرح جلوه می دهند. طرح تحقیق و تفحص با اصرار همین افراد و با پیگیری دکتر حدادعادل از سوی آقای محمد دهقان در صحن مجلس قرائت شد و اساسا خود گزارش طرح هم عمدتا به قلم بنده نوشته شد.

این نماینده سابق مجلس گفت: عجیب است بعد از مدت ها که یک کار جدی در مجلس انجام شد و اثرگذار هم بود و مشت عده ای را باز کرد، عده ای مثل آقایان علیخانی و شجاع پوریان بعنوان اعتراض فریاد کشیدند و از صحن مجلس بیرون رفتند. دوستان اصلاح طلب و برخی دیگر که خود را حامی دستگاه قضایی می دانستند با خروجشان از مجلس قصد داشتند جلوی قرائت طرح تحقیق و تفحص را بگیرند.

اصلاح طلبان نمی توانند تاریخ را کتمان کنند

زاکانی درباره علت مخالفت اصلاح طلبان با طرح تحقیق و تفحص از قوه قضاییه اظهار داشت: اصلاح طلبان سیاست ماکیاولیستی دارند و به همه نگاه ابزاری دارند و به نظرم اینجا با مرتضوی زد و بند داشتند. متاسفانه اِشکالی که در کشور ما وجود دارد، این است که قیل و قال سیاسی وجود دارد اما سر حق مردم که به صحنه آمدن و هزینه دادن لازم دارد، جای خیلی ها از جمله اصلاح طلبان خالی می شود. اصلاح طلبان فقط اهل حرف زدن هستند.

وی افزود: آقایان علیخانی، شجاع پوریان و جبارزاده (معاون سیاسی فعلی وزیر کشور) به مردم بگویند چرا در روز قرائت طرح تحقیق و تفحص با فریاد صحن مجلس را ترک کردند؟ اصلاح طلبان نمی توانند تاریخ را کتمان کنند. اصلاح طلبان حق و باطل را با هم خلط می کنند و در عین حال مدعی هم هستند.

این نماینده سابق مجلس گفت: آقای حداد عادل رئیس وقت مجلس بسیار اصرار داشت که طرح تحقیق و تفحص در مجلس قرائت شود. ما طرح را آماده و آن را به قوه قضاییه ارسال کردیم و از قوه قضاییه خواستیم هر جا سندی برای نقض حرف ما دارد، به ما ارائه کند و جلسات متعددی در این زمینه در مجلس  برگزار شد.  

وی در همین باره تصریح کرد: من در جلسات فیمابین از جمله کمیسیون قضایی مجلس و طرح کنندگان تحقیق و تفحص و در حضور خود مرتضوی بارها صحبت کردم. دو بار در دفتر آقای ابوترابی با حضور من، آقای ابوترابی فرد و آقای دهقان و آقای محصل همدانی رئیس وقت کمیسیون قضایی جلسه ای برگزار شد و من در آن جلسه، برای اینکه مرتضوی شامورتی بازی درنیاورد، حداقل به اندازه دوتا گونی سند بردم و برخی را ارائه کردم. در این جلسه و جلسات مشابه، اصلا اثری از اصلاح طلبان نبود.

زاکانی تصریح کرد: اگر پای حرف در میان باشد اصلاح طلبان نفر اول هستند اما اگر صحبت از عمل و هزینه دادن باشد جای بسیاری از آنها خالی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار