تابناک / اولین رویداد ملی کارآفرینی استارتاپی آموزش خلاق در گیلان به همت تیم نوین فناوارن و با حمایت دانشگاه جامع علمی کاربردی استان برگزار می شود.
کد خبر: ۵۹۶۹۵۸
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۴ 27 April 2018

تابناک / اولین رویداد ملی کارآفرینی استارتاپی آموزش خلاق در گیلان به همت تیم نوین فناوارن و با حمایت دانشگاه جامع علمی کاربردی استان برگزار می شود.

دبیر برگزاری رویداد ملی«چالش پویش درآمد» آموزش خلاق به .... گفت: کاهش علاقه به تحصیل و یادگیری ، کمیت محوری ، اشکالات موجود در سیاستگذاری های پژوهشی و ضعف علوم انسانی را از مهمترین دلایل و کاستی های وضیعت کنونی آموزش در کشور است.

 

اولین رویداد ملی کارآفرینی شتاب (استارتاپی)

 

هنگامه عالی خانی با بیان اینکه آموزش قوی‌ترین سلاحی است که ما می‌توانیم برای تغییر جهان از آن استفاده کنیم تصریح کرد: متاسفانه هنوز نتوانسته‌ایم در فرزندان این کشور اشتیاق کافی را برای علم آموزی پدید آوریم و مشاهده می‌شود که انگیزه افراد هنگام ورود به دوران نوجوانی و جوانی کاهش می‌یابد و سیستم مدیریت آموزشی هنوز نتوانسته است که محرک‌های انگیزه بخش ایجاد کند.

وی که معتقد بود در سیستم آموزشی ایران همواره کمیت محوری مطرح بوده و کیفیت آموزش جایگاه درخور توجهی نداشته است خاطر نشان کرد: این موضوع موجب بروز مشکلات زیادی در کشور شده که می‌توان به عدم تناسب بین مهارت و علاقه و شغل افراد اشاره کرد.

دبیر اولین رویداد ملی آموزش خلاق در ادامه سخنان خود با اشاره به اشکالات موجود در سیاستگذاری های پژوهشی تاکید کرد: در سیاستگذاری‌ها معمولا به جای ایجاد میل به پژوهش و ابتکار، به آموزش محوری تاکید می‌شود در حالی که انسان توانمندی‌های والایی دارد و اگر به درک و فهم یک نوجوان یا جوان بها داده شود، این فرد در آینده برای اجتماع مفید خواهد بود.

عالی خانی علوم انسانی را نیز دیگر دلیل این کاستی ها برشمرد و اظهار کرد: دانشجویان به هیچ وجه نمی‌توانند در دانشگاه حرف نو بزنند و نظریاتی که در کتب درسی مطرح شده را به چالش بکشانند، چون اساساً در کشور ما وحشتی در مواجهه با پرسشگری و ایجاد چالش وجود دارد که بر سیستم آموزشی نیز سایه افکنده است.

این چهره دانشگاهی همچنین افزود: موارد فوق در ‌‌نهایت موجب می‌شود، آنچه افراد به عنوان تخصص آموخته‌اند، با آنچه که در جامعه وجود دارد تفاوت داشته باشد. در واقع سیستم آموزشی نتوانسته است نیازهای اجتماعی و اقتصادی را برطرف کند و با جامعه بیگانه است .

هنگامه عالی خانی در بخشی دیگر از سخنان خود به هدف مجموعه خود در برگزاری این رویداد ملی اشاره و تصریح کرد: بررسی مطالب فوق، خود نشانگر اهمیت و جایگاه آموزش در کشور بوده و لزوم پرداختن به این حوزه را ضرورت می بخشد و قطعا در پروسه تبدیل ایده به کسب و کار، اشتغالزایی بسیار خوبی نیز بوجود خواهد آمد. رویداد ملی کارآفرینی چالش پویش درآمد "آموزش خلاق" این مسیر را محقق می سازد.

وی در ادامه به سابقه ی مجموعه خود نیز اشاره و تاکید کرد:تیم «نوین فناوران» که پیش از این 6 رویداد دیگر با عناوین استارتاپ ویکن گردشگری، محیط زیست، پدافند غیرعامل و گلدان های ترافیکی،مد و لباس و تتکا (تسهیلگری توانمند سازی کارآفرینی روستایی) را با موفقیت برگزار کرده استو لذا همه این ها ما را بر آن داشت تا رویدادی از این دست در حیطه آموزش خلاق نیز برگزار کند.

دبیر اولین رویداد ملی آموزش خلاق در پاسخ به این سوال که دستاوردهای این رویداد چگونه است نیز پاسخ داد: در اين برنامه شركت كنندگان پرانگيزه شامل فعالان حوزه های مختلف، متخصصین، محصلین، دانشجویان و فارغ التحصیلان، اساتید، معلمان، برنامه نويسان، مديران تجاري، عاشقان استارتاپ، بازاريابها و طراحان گرافيک و ... گرد هم مي‌آيند تا طي 3 روز ايده هايشان را مطرح كنند، گروه تشكيل بدهند و هر گروه ايدهایي را اجرا كرده یا به دنبال راه حل اجرایی برای چالش های موجود باشند. به طور مشخص آموزش عملی به افراد، ایجاد ارتباط میان افراد متخصص، تبدیل ایده به کسب و کار، حل چالشها و معضلات، حمایت در تجاری سازی و پیاده سازی عملی طرحها از دستاوردهای این رویداد خواهد بود.

عالی خانی در پایان این رویداد را بهترین فرصت برای تمامی تیمهای فعال، دانشجویان، مهندسان و متخصصین و سایر علاقه مندان به عرصه آموزش خلاق دانست و خاطر نشان کرد: تیم ها دور یکدیگر گرد آمده و تواناییهای خود را به عرصه ظهور می گذارند، به طور قطع این رویداد می تواند شناسایی مناسبی از تیمها و قابلیتهای آنان باشد و پس از بررسی و داوریهای لازمه، ایده های برگزیده مورد حمایت قرار می گیرند.


وی به زمان برگزاری این رویداد نیز اشاره و گفت: رویداد ملی " آموزش خلاق " در روزهای 12 الی 14 اردیبهشت سال 1397 توسط تیم نوین فناوران با حمایت دانشگاه جامع علمی کاربردی استان گیلان در مرکز آموزش علمی کاربردی میرزاکوچک خان استان گیلان برگزار خواهد شد.


جهت رفاه حال شرکت کنندگان، اسکان رایگان برای 3 روز رویداد و جوایزی برای نفرات اول تا سوم ( تیم اول 50 میلیون ریال ، دوم 30 میلیون ریال و سوم 20 میلیون ریال) فراهم گردیده است.


علاقه مندان جهت ثبت نام و اطلاعات بیشتر به سایت novinfanavaran.com مراجعه نمایید.

 

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار