پایگاه خبری یزد فردا روزشنبه در مطلبی با عنوان « طرح پرونده سپنتا نیکنام در مجمع تشخیص مصلحت نظام» عضویت یکی از اقلیت های دینی را در شورای شهر یزد بررسی کرد.
کد خبر: ۵۹۷۵۱۱
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۸ 28 April 2018

در بخشی از مطلب به قلم سردبیر یزد فردا آمده است: انتخابات شورای پنجم شهر یزد پس از انتخابات به هم گره خورد و اتفاق از آنجا شروع شد که قبل از برگزاری انتخابات شورای نگهبان با ابلاغ بخشنامه ای حضور اقلیت های مذهبی در شوراهای شهر که اکثریت نیستند ممنوع کرد.
هیئت نظارت بر انتخابات شوراهای شهر به این بخشنامه بنا بر دلایل حقوقی خود عمل نکرد و انتخابات برگزار شد و با توجه به پیش بینی های صورت گرفته نیکنام که در دوره چهارم شورای شهر عضو شورا بود به این نهاد راه یافت و از مردم شهر یزد رای اعتماد گرفت و به شورا راه یافت.
هیئت نظارت بر انتخابات انتخابات شورای پنجم شهر را تایید کرد و نیکنام با شروع کار شورای پنجم رسما عضو شورای شهر یزد شد و در انتخاب رییس شورا و عضو کمیسیونها شرکت کرد و به امور نمایندگی خود مشغول شد.
تا اینکه خبر آمد دیوان عدالت اداری رای به تعلیق آقای نیکنام داده و با واکنش رییس شورای شهر یزد که اجرای حکم تعلیق وی را مساوی با استعفای خود از ریاست شورا دانست و این واکنش جهانی شد.
تعداد زیادی از شبکه های ماهواره ای این حرکت را ستودند و موج تشویق و ترغیب ها از سراسر ایران و جهان نثار رییس شورای شهر یزد شد تا جاییکه برنامه های زیادی در شبکه های ماهواره ای به خاطر این حرکت شجاعانه تقدیم به شجاعت و شهامت رییس شورای شهر یزد شد.
ولی عملا عضویت وی از شورای شهر یزد تعلیق شد و آنگونه عنوان شد که ایشان مرخصی استعلاجی گرفته اند تا اینکه مهندس سفید در شورای استانها خود رسما خبر از تعلیق نزدیک به شش ماهه این عضو زرتشتی شورای شهر داد.
واکنش های مختلفی در سراسر کشور صورت گرفت از واکنش های نماینده زرتشتیان در مجلس شورای اسلامی و اظهارات روسای قوای سه گانه در این رابطه و نامه اساتید دانشگاه به نماینده زرتشتیان در مخالفت به واکنش های غیر مسئولانه نماینده زرتشتیان در مجلس .
رای مجلس به قانونی شدن عضویت اقلیت ها در شوراهای اسلامی و عدم تایید شورای نگهبان و اصرار نمایندگان و ارجاع به مجمع تشخیص مصلحت نظام برای تایید رای مجلس شورای اسلامی صورت گرفت.
در این بین عده ای اصرار بر معرفی نماینده علی البدل شورا به شورای شهر یزد و کامل شدن اعضای شورا بر اساس تبصره 2 ماده 7 قانون تشکیلات شوراهای شهر و روستا که اذعان می دارد که اگر عضوی از اعضای شورای شهر به علت استعفاء، فوت، سلب عضویت عضو علی البدل به ترتیب آرا جایگزین آن عضو خواهد شد.
خبری که یزد فردا را به مرور وقایع انتخاب عضو زرتشتی شورای شهر یزد واداشت این بود بر اساس قرائن موجود صبح شنبه امروز قرار است پرونده نیکنام در مجمع تشخیص مصلحت نظام رسیدگی شود و رای نهایی در مورد سپنتا را صادر می کند و نتیجه این همه کش مکش ها که کم کم سیاسی هم شده است به خط پایان می رسد و یا سپنتا نیکنام به شورا بازمی گردد و یا عضو علی البدل جایگزین او می شود.
پایگاه خبری یزدفردا به صاحب امتیازی و مدیرمسئولی علی رضا جلالی علی آبادی در زمینه های اقتصادی و سیاسی فعالیت می کند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار