فرماندار قم:
فرماندار قم گفت: توسعه روستاها فقط آسفالت و سنگ فرش نیست، بلکه افزایش نشاط اجتماعی، امید به زندگی، کاهش آسیب های اجتماعی و رونق کسب و کار در روستاها نیز باید شتاب بگیرد.
کد خبر: ۵۹۸۹۷۵
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۹:۲۰ 30 April 2018

به گزارش تابناک قم، رضا سیار روز دوشنبه درهمایش روز ملی شوراهای اسلامی، افزود: اعضای شورای شهر باید نسبت به ایجاد مصالحه و حل اختلاف داخل روستاها و ایجاد دوستی و پرهیز از دامن زدن به اختلافات تلاش نمایند.

وی اضافه کرد: توقع داریم هیچ اختلافی در روستایی ادامه نداشته باشد، به ویژه اگر یک طرف اختلاف اعضای شورا باشند.

وی گفت: عمل به قوانین، دستورالعمل ها، شیوه نامه ها و بخشنامه هایی که به موجب قانون تنظیم می شود و در اختیار شورا قرار می گیرد، باعث بهترین خدمت با کمترین مشکل خواهد شد.

سیار با اشاره به این که نباید هیچ روستایی بدون برنامه بودجه سالیانه باشد، افزود: هیچ کار عمرانی حتی دیوارکشی به طول 20 متر نیز نباید بدون نظارت ناظر فنی باشد و درامور مالی نیز ذیحساب باید نظارت داشته باشد.

وی تاکید کرد: اعضای شورای شهر در توسعه عمرانی روستاها نظر پیشکسوتان و صاحبنظران روستاها را لحاظ نمایند و ماهی یکبار از عملکرد خود به مردم گزارش دهند.

وی گفت: اعضای شورا باید نسبت به جلب همکاری دستگاه های دولتی و شرکت های خدمات رسان تلاش و همچنین از ورود به فروش زمین های اراضی دولتی پرهیز نمایند.

فرماندار قم با تاکید بر این که به هیچ وجه اعتبارات توسعه روستایی نباید در مجتمع های بین راهی هزینه شود، گفت: طرح های اعتبار توسعه روستایی باید در کنار روستاها با ایجاد اشتغال و منفعت برای روستاییان باشد، به شرطی که مسائل زیست محیطی هم رعایت گردد.

وی گفت: زباله روستاها را باید در مبدا تفکیک کرد تا سایت البرز به معضل زیست محیطی برای قم تبدیل نشود.

سایت دفن البرز محلی برای دفن زباله های شهری قم در کیلومتر 13 جاده کوه سفید واقع شده، این مکان در زمینی به مساحت 142 هکتار در سال 1362 احداث شده است.

وی افزود: بیش از 200 تا 300 قلعه دامداری در کمربندی و کمرکوه قم به منطقه بازیافت تبدیل شده است.

کمربندی قم « بلوار امام علی(ع)» که در میان اهالی شهر قم به کمربندی امامزاده جمال و اراک نیز معروف است طولی نزدیک به 20 کیلومتر دارد و در 2 باند، میدان بقیه الله(عج) در نزدیکی مسجد جمکران را به تقاطع 72 تن و سپس امامزاده جمال در ابتدای جاده قم - سلفچگان متصل می کند.

مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری قم نیز در این همایش با بیان این که اشتغال در روستاها از دغدغه های دولت است، گفت: مالیات ارزش افزوده در راستای ایجاد عدالت، توزیع سرمایه و اعتبارات در بخش هایی از جمله روستاها و مناطق محروم تزریق می شود.

سجاد چهره گانی افزود: در چند سال اخیر کاهش جمعیت بسیار نامتوازن و غیرمنطقی روستاها به دلیل توزیع نامناسب ثروت بوده است.

وی گفت: بخشداران، دهیاران و شوراها پتانسیل هر بخش را برای سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال شناسایی کنند و از طرح هایی که قابل دفاع است، حمایت جدی داشته باشند.

وی اضافه کرد: باید کارآفرینان را که هسته اصلی اشتغال هستند، شناسایی کنیم و به سراغشان برویم و منتظر نباشیم که آن ها از ما مطالبه کنند.

وی با تاکید بر تعامل و انعطاف بین دستگا های متولی به نفع روستاها، ادامه داد: موسسه های مالی و بانک ها نیز به حمایت از اشتغالزایی در روستاها توجه جدی داشته باشند و منابع خود را در این راستا جذب کنند.
نهم اردیبهشت ماه روز ملی شوراهای اسلامی نامگذاری شده است.

همایش روز ملی شوراهای اسلامی با حضور اعضای شوراهای شهر و روستا و مسئولان استان قم در سالن معصومیه فرمانداری برگزار شد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار