شیراز شهر زیبایی ها است ، دیدنی های شهر شیراز در سفر به شیراز بسیار فراوان وبیشماراست. داشتن آب و هوایی خوش و زادگاه حافظ بودن از ویژگی های خاص این شهر است .
کد خبر: ۵۹۹۸۴۸
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۰ 03 May 2018

دشت ارژن
دشت ارژن در سفر به شیراز و تماشای جاهای دیدنی شیراز که منطقه ای حفاظت شده ای است و در 60 کیلومتری شهر شیراز قرار دارد در مسیر جاده اصلی شیراز – بوشهر واقع شده است . زیبایی های دشت ارزن بیشمار است گفته میشود که در زمانی نه چندان دور شیر ایرانی دراین دشت جولان می داده است.این دشت پر است از گونه های جانوری و گیاهی متنوع که دیدنشان شما را متحیر خواهد کرد. دیدن دشت ارژن در بهار خیلی باصفا است. شقایق های وحشی این دشت در فصل بهار همه جا را زیبا و با نشاط می کند نسیم خنکی که در تابستان در این دشت می وزد صورت هر رهگذری را نوازش خواهد کرد.در دشت ارژن دریاچه زیبایی وجود دارد که پرنده های مهاجر در فصل های پاییز و زمستان به این دشت مهاجرت می کنند. دشت ارژن از جاهای دیدنی شیراز آبشار زیبای وجود دارد وقتی که زمستان هوا سرد میشود به مانند یک مجسمه یخی در می آیند که دیدنش واقعا زیبا و تماشایی است این دشت از جاهای دیدنی شیراز پر از چشمه های زیبا و جوشانی که دارای آبی گوارا هستند.

دشت ارژن شیراز

دشت ارژن شیراز


در سفر به شیراز و از دیدنی های اطراف شیراز ، آبشار مارگون سرچشمه اش از چشمه هایی است که در بالادست آن قرار گرفته اند و جزو مرتفع ترین و بزرگترین آبشارهای جهان به شمار می رود این آبشار در غرب شهرستان سپیدان و در نزدیکی روستای مارگون قرار دارد.چادر زدن در میان باغ های سیب و بوته های زرشک و درخت های زالزالک فضای پیرامونی آبشار مارگون قرار گرفته است در فصل تابستان حال و هوای خاصی دارد.این. ناحیه در تابستان های گرم و سوزان دارای دمای هوایی در حدود 10 درجه است بنابراین بسیار مکان مناسبی برای گذراندن تعطیلات تابستانی و فرار از گرمای شهر های شلوغ از دیدنی های اطراف شیراز می باشد. فاصله آبشار مارگون تا سپیدان حدود 130 کیلومتر می باشد برای رفتن و سفر به شیراز و تماشای جاهای دیدنب باید در مسیر جاده سپیدان رانندگی کنید.
آبشار مارگون در شیراز

دیدنی های شیراز

آبشار مارگون در شیراز

آبشار مارگون

دریاچه پریشان
دریاچه پریشان از جاهای دیدنی شیراز که در آن می توان قایق سواری و ماهیگیری کرد از دریاچه های آب شیرین ایران است که در آدرس کازرون بعد از پلیس راه و قبل از رسیدن به پل آبگینه قرار دارد. دریاچه پریشان حدود 160 کیلومتر از شیراز فاصله دارد و در جنوب شرقی شهرستان کازرون و 15 کیلومتری آن واقع شده است.

دریاچه پریشان شیراز

دریاچه پریشان شیراز

دریاچه مهارلو
در سفر به شیراز و در کنار دریاچه شیراز- بندرعباس دریاچه زیبای از دیدنی های اطراف شیراز قرار دارد که محل کوچ پرندگان مهاجر در فصل سرد است و در 18 کیلومتری شهر شیراز قرار دارد.

دریاپه مهارلو در شیراز

دریاچه مهارلو در شیراز

تنگه تیزاب
این تنگه رودخانه ای زیبا را در دل خود پنهان کرده است که سرچشمه اش از کوه های سپیدان می باشند درختان سربه فلک کشیده بلوط و بادام و بید به آن زیبایی خاصی بخشیده اند رودخانه ای که در داخل این تنگه وجود دارد دائمی است زیبایی این منطقه و تابستان های خوش آب و هوا و خنکش سبب شده است که گردشگران زیادی از سراسر کشور به این ناحیه سفر کنند. اگر بخواهیم از زیبایی های این تنگه نهایت لذت را ببرید و سفر تان خاطره انگیز و دلنشین باشد بهتر است در ماه های اردیبهشت تا اوایل آذر خود را به این تنگه زیبا برسانید.تنگه تیزاب در 90 کیلومتری شهر شیرازو در شمال غرب سپیدان و 28 کیلومتری آن قرار گرفته است.

تنگ تیزاب شیراز

تنگ تیزاب شیراز

تنگه دم اسب
در سفر به شیراز از نمونه جاهای دیدنی شیراز که در قسمت جنوبی شیراز و 50 کیلومتری ایران و شرق روستای کره بس واقع شده است طرفداران خاصی به سبب دارا بودن آب و هوای خشک درختان بلوط و کوه های سر به فلک فلک کشیده دارد و وجود رودخانه و گذرهای آبی آن و مناظر زیبایی که در این منطقه از کشور وجود دارد می تواند مکان مناسبی برای گذراندن تعطیلات باشد. در ادامه مسیر این تنگه دریاچه ای که طول آن 200 کیلومتر است قرار گرفته است که برای عبور از آن می توانید شنا کنید یا سوار قایق های بادی شوید و از روی آب از زیبایی مناظر اطرافتان لذت ببرید اگر مسیر تنگه را ادامه بدهید به آبشار زیبای تنگ دم اسب خواهید رسید که آرامش خاص و زیبایی چشم نواز و روح انگیز دارد.

تنگ دم اسب

تنگ دم اسب

دریاچه های هفت برم
دریاچه های هفت برم که در 55 کیلومتری شیراز واقع شده اند منطقه ای است پر از آبگیر ها و تپه ماهورهایی که پرندگان مهاجر را به سوی خود می کشانند و مناظر زیبا و بکری را پدید می آورند. برای این که به این دریاچه ها بروید کافی است بزرگراه شیراز – قائمیه را ادامه بدهید و حدود 55 کیلومتری را رانندگی کرده تا به خان زیان برسید بعد از خان زیان یک جاده ی فرعی وجود دارد که با امتداد دادن در مسیر این جاده فرعی در نهایت به دریاچه های هفت برم از جاهای دیدنی شیراز خواهید رسید .

دریاچه های هفت برم

دریاچه های هفت برم

روستای قلات
از جاهای دیدنی شیراز در سفر به شیراز که در اطراف این شهر بی نظیر و زیبا واقع شده است روستای قلات می باشد . در روستای قلات شما شاهد درختان میوه ای چون انجیز ، گوجه سبز ، زردآلو ، انار و بادام و گردو خواهید بود . کوچه های این روستا پر پیچ و خم و کوچه پس کوچه های آن از وسطشان جوی آب می گذرد . گفته می شود که روستای قلات قدمتی 2500 ساله دارد . این روستا فاصله اش با شیراز در حدود 36 کیلومتر می باشد . از دلایل واضح قدیمی بودن روستای قلات شیراز می توان به بقایای باقی مانده از کلیسایی قدیمی اشاره کرد که در میان درختان سر به فلک کشیده و دامنه کوه قرار گرفته است 

روستای قلات شیراز

روستای قلات شیراز


در سفر به شیراز از نمونه دیدنی اطراف شیراز خانه های این روستا در سفر به گیلان در زمان های گذشته با آجر و خشت وگل ساخته می شد اما امروزه مثل دیگر روستاهای کشور ساخت و ساز های جدیدی در روستا انجام شده که بافت سنتی و قدیمی روستا را از بین برده است . در این روستا از جاهای دیدنی شیراز رودخانه های زیبایی وجود دارد برای نمونه رودخانه های چشمه انجیری و شب شتری از رودخانه های زیبای این روستا به حساب می آید که در اطراف این رودخانه ها می توان انواع گیاهان دارویی چون آویشن ، ختمی ، پونه ، مرزه و ... را دید که سبب شده اند مناظر پیرامونی این رودخانه ها و در واقع کل روستا از جذابیت خاصی برخوردار شود.از بین صخره هایی که در این روستا قرار دارند می توان ریزش آبشار های سه گانه را تماشا کرد .در سفر به شیراز و تماشای جاهای دیدنی شیراز اگر بخواهید سوغاتی بخرید می توانید از روستای قلات سبد و وسایل چوبی و گیوه به عنوان سوغاتی همراه خود به شهر و دیارتان ببرید و از بازار قلعه قزل ارسلان که از بازارهای سنگ فرش شده و قدیمی روستای قلات شیراز است تهیه کنید .از فرآورده های این روستا می توان به کره ، شیر ، پنیر ، شیره انگور ، آب غوره ، رب انار و ... اشاره کرد. همچنین از غذاهای معروف و خوشمزه روستای قلات در سفر به شیراز می توان به آش رشته های معروف قلات ، عدسی ، کشک گردو ، کشک پیاز و کله پاچه اشاره کرد.این روستا در همه ی فصل های سال جذاب و دیدنی می باشد ولی بهترین زمان به این روستای سرسبز و دیدنی فصل بهار و تابستان است .

دیدنی های روستای قلات شیراز

خانه های اطراف روستا

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار