مدیرکل امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی در نشست اعلام دلایل سانحه نفتکش سانچی تصریح کرد: اشتباه محاسباتی افسران فله‌بر کریستال و تغییر مسیر کشتی باعث سانحه برخورد بین نفتکش ایرانی سانچی و فله‌بر چینی شد.
کد خبر: ۶۰۰۷۶۳
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۵ 05 May 2018

به گزارش «تابناک یزد»، نادر پسنده در نشست خبری اعلام دلایل حادثه رخ داده برای نفتکش سانچی اظهارداشت: فله‌بر کریستال عامل وقوع سانحه برخورد بین دوکشتی شناخته شد. 

مدیرکل امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی اظهار داشت: تغییر مسیر کریستال به سمت راست که 15 دقیقه قبل از سانحه اتفاق افتاد باعث ایجاد موقعیت خطر تصادف شد و اگر این تغییر مسیر صورت نمی‌گرفت تصادف رخ نمی‌داد.

وی تصریح کرد: اشتباه محاسباتی افسران فله‌بر کریستال و ناآگاهی آنها باعث سانحه برخورد بین نفتکش ایرانی سانچی و فله‌بر چینی شد.

به گزارش فارس، شانزدهم دی‌ماه 96 کشتی فله‌بر کریستال با نفتکش سانچی ایران که با پرچم پاناما تردد می‌کرد برخورد کرد که در اثر این برخورد نفتکش سانچی که حامل محموله میعانات گازی برای پالایشگاه توتال در کره جنوبی بود دچار آتش‌سوزی شد و 32 سرنشین این نفتکش در این حادثه جان باختند.

براساس این گزارش، 30 نفر از این سرنشینان ایرانی و 2 نفر بنگلادشی بودند که جسد 4 نفر از خدمه ایرانی کشتی پیدا شد و بقیه ناپدید شدند.

بر این اساس کشورهای ذی‌نفع در این حادثه: ایران، چین، هنک‌کنگ، بنگلادش و پاناما بودند که بنگلادش نمایندگی خود در بررسی سانحه را به این واگذار کرد. 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار