کوهکن بعد از آتش زدن پرچم آمریکا و متن برجام گفت: اگر اروپائیها به تعهدات خود عمل نکنند، در صحن مجلس تابوت نمادین برای آنها درست می کنیم.
کد خبر: ۶۰۳۲۶۶
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۳:۳۷ 09 May 2018

به گزارش «تابناک یزد»، در جلسه صبح امروز مجلس محسن کوهکن و برخی دیگر از نمایندگان از جمله محمدجواد ابطحی نماینده خمینی شهر و مجتبی ذوالنور نماینده اصفهان پرچم آمریکا و متن برجام را در صحن مجلس آتش کشیدند.

محسن کوهکن نماینده لنجان در مجلس شورای اسلامی است.

وی سابقه 14 سال حضور در مجلس و هشت سال عضویت در هیئت رئیسه مجلس را دارد.

کوهکن در مجلس چهارم، هفتم و هشتم نماینده لنجان بود.

صبح امروز با آغاز جلسه علنی مجلس، وی اولین نماینده ای بود که در جایگاه ناطقان مجلس حضور یافت و در حالی یک پرچم آمریکا را در دست گرفته بود، خطاب به لاریجانی رئیس مجلس گفت: دولت بد عهد، فاقد هویت است.

وی سپس زیر پرچم آمریکا آتش روشن کرد و این پرچم را به آتش کشید.

نمایندگان مجلس همزمان شعار «مرگ بر آمریکا» سر دادند.

خبرنگار الف به سراغ کوهکن رفت و از وی درباره این اقدام، نحوه تصمیم گیری در این زمینه، چگونگی آتش زدن در صحن مجلس و بازخوردهای این اقدام را سوال کرد.

متن زیر اظهارات کوهکن در این زمینه است.

*من خودم تصمیم گرفتم که برجام را آتش بزنم. صبح وقتی وارد صحن مجلس شدم این تصمیم را گرفتم. نه با کسی مشورت کردم و نه کسی به من پیشنهاد داد.

*دلیل این اقدام من خصومت 40 ساله آمریکا با ملت و دولت های ایران و حاکمیت نظام جمهوری اسلامی ایران بوده است.

*آمریکا از اول انقلاب تا کنون همواره با ما دشمنی کرده است. جنگ هشت ساله را با تحریک صدام علیه ایران به راه انداخت. واقعه طبس را طراحی کرد. سفارتخانه اش در تهران یک جاسوسخانه بود.هواپیمای مسافربری ایران را در خلیج فارس با بهانه های واهی ساقط کردند. دست دولتمردان و سیاستمداران این کشور به خون هزاران جوان ملت ما آغشته است. کودتای نوژه را راه اندازی کردند. قبل از انقلاب هم در ایران کودتا راه می انداختند و مرتب در امور داخلی ایران دخالت می کردند.

*برجام یک توافق بین المللی بود. هر چه بود دولت ایران آنرا امضا کرد و به رغم انتقادات در مورد آن، اما آنرا قبول داشتیم چون دولت ایران آنرا امضا کرد.

*با خروج آمریکا از برجام، حسن نیست ایران در مذاکره 1+5 نشان داده شد و در عمل دروغگویی و رفتار خصمانه آمریکا اثبات شد.

*برای اولین بار بود که رئیس جمهور یک کشور بعد از روی کار آمدن، تعهد و امضای رئیس جمهور قبلی خود را قبول نداشته و آنرا بی اعتبار اعلام کرد.

*اقدام ترامپ رئیس جمهور آمریکا بسیار زشت و ناپسند بود.

*ما باید با یک رفتار انقلابی خشم و انزار خود را نسبت به این اقدام زشت نشان می دادیم. چون عکس ترامپ را پیدا نکرده بودم، پرچم این کشور را آتش زدم.

*بعد از آتش زدن برجام و پرچم آمریکا، برخی از نمایندگان از این اقدام را تائید کرده و استقبال کردند. حتی برخی می گفتند که ای کاش با یک برنامه ریزی این کار انجام می شد و گلایه می کردند که چرا از قبل آنها را در جریان نگذاشتم.

روایت کوهکن از آتش زدن برجام و پرچم آمریکا در صحن مجلس
*یک نماینده در واکنش به این آتش زدن به من گفت که بهتر بود عکس ترامپ را آتش می زدی نه پرچم آمریکا را. من اظهارات این همکارم را رد نکردم.

*برخی از نمایندگان با مراجعه به اینجانب می گفتند که کاش تابوت نمادین می آوردیم و با چسباندن عکس برجام و ترامپ آنرا در صحن مجلس حمل می کردیم.

*در حال حاضر منتظر اقدام اروپائیها هستیم که ببینیم آنها نسبت به تعهدات خود چه کار می کنند. اگر آنها اقدامی نکردند برای آنها تابوت درست می کنیم.

*سمبل مخالفت ملت ایران با سیاستمداران آمریکا آتش زدن عکس سیاستمداران و پرچم این کشور است که من هم در همین راستا این کار را انجام دادم.

*بعد از آتش روشن کردن در صحن مجلس، علی لاریجانی که ریاست جلسه را بر عهده داشت، به شوخی به اینجانب گفت که «آقای کوهکن مراقب باشید مجلس را آتش نزنید». من هم در جواب به ایشان گفتم این اقدام ضروری بود و لاریجانی هم لبخند زد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار