مدیرکل بنیاد شهید یزد:
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان یزد گفت: بررسی مسائل و مشکلات اشتغال جامعه ایثارگری از اولویت‌ها و دغدغه‌های اصلی بنیاد شهید است.
کد خبر: ۶۰۵۴۴۶
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۷ 14 May 2018

احمد ابراهیمی شامگاه یکشنبه در جلسه شورای معاونین بنیاد شهید و امور ایثارگران استان یزد در شهرستان اردکان با اشاره به اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در منطقه و جهان گفت: ما هرچه داریم از برکت خون شهدا و مجاهدت خانواده‌های محترم شاهد و ایثارگر است و ما باید در انجام وظایف خود به‌گونه‌ای عمل کنیم که مورد رضایت خداوند، مردم و به‌ویژه خانواده‌های محترم شاهد و ایثارگر قرار گیرد.

وی، مهم‌ترین دغدغه این نهاد را اشتغال ایثارگران و خانواده‌های شهدا دانست و افزود: برنامه محوری و اشتغال، شعار امسال ما در بنیاد شهید است که در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری انتخاب‌شده است. بیش از 800 نفر از جامعه هدف ما در استان یزد جویای کار هستند. ما کارگروه ایثارگران را به ریاست معاونت توسعه استانداری تشکیل دادیم که به‌صورت ماهیانه تشکیل می‌شود و در آن جلسه نسبت به بررسی مسائل و مشکلات اشتغال جامعه ایثارگری که یکی از اولویت‌های بنیاد شهید است اقدام می‌کنیم.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان یزد گفت: شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در استان برگزار شد که مقرر گردید کار طراحی و ساخت تندیس و سردیس فرماندهان و یا المان‌های شهادت در شهرستان‌ها انجام شود که به فرمانداری‌ها ابلاغ‌شده است. در قانون برنامه پنجم و ششم توسعه 20 درصد از اعتبارات فرهنگی دستگاه‌ها برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت پیش‌بینی‌شده است که باید در این راه صرف شود.

وی اظهار داشت: درزمینهٔ برگزاری یادواره‌های شهدا در سال گذشته بیش از 2 هزار و 200 یادواره در استان یزد برگزارشده است که موجب نهادینه شدن فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه و در میان عموم مردم می‌شود.

ابراهیمی با اشاره به اجرای طرح سپاس گفت: در این طرح برای سرکشی از خانواده‌های شهدا و ایثارگران در شهرستان‌ها برنامه‌ریزی‌شده است که استان یزد در سال گذشته در این زمینه رتبه اول را در سطح کشور کسب کرده است.

وی در خصوص فعالیت‌های قرآنی بنیاد شهید نیز افزود: یکی از برنامه‌های این نهاد توجه به مسائل معنوی خانواده‌های شاهد و ایثارگر است که در این زمینه یازده عنوان برتر کشوری کسب‌شده است و جا دارد که برای ترویج و گسترش فرهنگ قرآنی تلاش بیشتری صورت گیرد چراکه اگر این فرهنگ قرآنی در جامعه ایثارگری نهادینه شود قطعاً مشکلات این قشر از جامعه کمتر خواهد شد.

این مقام مسئول گفت: در سال گذشته درزمینهٔ بهداشت نیز با برگزاری پنج کمیسیون پزشکی، انتظار برای تشکیل کمیسیون پزشکی را به صفر رسانده‌ایم و الان کسی در نوبت نیست و بعد از ماه مبارک رمضان کمیسیون پزشکی در سال جاری نیز انجام خواهد شد. خانواده معظم شهدا که افتاده شده‌اند حق پرستاری می‌گیرند. بالغ‌بر هزار و 450 پرونده برای والدین شهدا تشکیل‌شده است که 48 درصد از والدین شهدا در استان یزد تحت پوشش دریافت حق پرستاری قرار دارند و در تلاش هستیم که همه آن‌ها را تحت پوشش قرار دهیم.

وی با اشاره به وجود استعدادهای خوب در جامعه ایثارگران استان افزود: نخبگان کسانی هستند که دارای مدرک فوق‌لیسانس به بالا، عضو هیئت‌علمی و استاد دانشگاه هستند و یا ثبت اختراع دارند و مقالات علمی در مجلات خارجی به چاپ رسانده‌اند. از 324 نفر نخبه‌ای که ما در استان یزد داریم 57 نفر از آن‌ها فرزند شهید هستند و بقیه جانباز، فرزند و همسر جانباز هستند که 12 نفر از این نخبگان از شهرستان اردکان هستند. این افراد پتانسیل بسیار خوبی برای رفع مسائل و مشکلات جامعه دارند و می‌توانند در این زمینه بنیاد شهید را یاری کنند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان یزد در خصوص برنامه ملاقات عمومی با ایثارگران و خانواده شهدا گفت: این طرح در راستای تکریم ارباب‌رجوع و رسیدگی به امور خانواده ایثارگران و شهدا به مدت سه سال است که در شهرستان‌ها انجام می‌شود تا آن‌ها برای رسیدگی به مسائل و مشکلات خود به مرکز استان مراجعه نکنند. این برنامه در راستای اقتصاد مقاومتی هست که مقام معظم رهبری تأکید کردند و یک هفته در شهرستان یزد و یک هفته در شهرستان‌های تابعه و یک هفته در مرکز استان ملاقات عمومی داریم که در خدمت خانواده‌های محترم ایثارگران و شهدا هستیم.

وی در پایان افزود: یکی دیگر از برنامه‌هایی که در شهرستان‌ها اجرا می‌شود بحث دیدار و سرکشی از خانواده‌های شهدا در قالب طرح سپاس که انجام می‌شود و از نزدیک به بررسی مسائل و مشکلات آن‌ها پرداخته می‌شود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار