شهردار یزد:
شهرداریزد با اشاره به مشارکت بالای یزدی‌ها با شهرداری، آنان را مردمانی حساس و متعصب نسبت به پیشرفت و توسعه شهر خود برشمرد.
کد خبر: ۶۰۵۵۳۷
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۶ 14 May 2018

نخستین نمایشگاه دائمی صنایع‌دستی بانوان یزد با حضور شهردار، مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری و جمعی از مسئولان یزد افتتاح شد.

مهدی جمالی نژاد شهرداریزد در آئین افتتاحیه این مراسم بابیان این مطلب که شهرداری‌ها درگذشته‌ دور تنها یک دستگاه خدمات رسان بودند اظهار داشت: طی دهه‌های اخیر جنس شهرداری متفاوت و مأموریت‌های آن متنوع شده به‌گونه‌ای که امروز شهرداری به‌عنوان یک‌نهاد اجتماعی آماده‌ فعالیت و انجام مأموریت‌هایی مختلف اجتماعی است.

جمالی نژاد ادامه داد: امروز با تحول اندیشه‌ها در شهرداری‌ها بحث شهرهای فن آفرین موردتوجه قرارگرفته بنابراین باید تلاش ما درراستای ایجاد شهر دانش‌محور به کار گرفته شود.

شهرداریزد در توصیف شهر دانش‌محور خاطرنشان کرد: شهری که اقتصاد و اجزای تشکیل‌دهنده آن بر پایه دانش بوده و ارزش‌افزوده آن تبدیل دانش به ثروت است.

وی یکی از عناصر مورد توجه در مبحث شهرهای دانش‌محور را کارآفرین بودن شهر دانست و گفت: شهر کارآفرین شهری است که بتواند مبدل کار بوده و رونق اقتصادی را در خود به وجود آورد.

جمالی نژاد تصریح کرد: امروز شهرداری یزد و سازمان‌های مختلف آن آمادگی کامل دارد تا با همفکری، همکاری و هم‌افزایی سازنده تمامی مسئولان استان و شهر یزد، این شهر را به‌عنوان پایلوت شهر کارآفرین در کشور معرفی کند و خوشبختانه شهر یزد برای پایلوت شدن درزمینهٔ بسیاری از اقدامات مؤثر و خوب کشور، از آمادگی بسیار بالایی برخوردار است.

شهرداریزد با اشاره به مشارکت بالای یزدی‌ها با شهرداری، آنان را مردمانی حساس و متعصب نسبت به پیشرفت و توسعه شهر خود برشمرد و ابراز داشت: خوشبختانه مردم یزد به دلیل برخورداری از همین ویژگی مشارکت بسیار بالایی را با شهرداری داشتند و این موضوع انگیزه‌ای ویژه را به مسئولان و مدیران استانی و شهری درزمینهٔ ارتقای همه‌جانبه شهر می‌دهد.

جمالی نژاد تأکید کرد: می‌توان با تکیه‌بر هم‌صدایی مردم و مسئولین حوزه کارآفرینی و فناوری یزد را رونقی داده و امیدواریم بتوانیم با توسعه و رشد این حرکت سازنده، شاهد رونق این دست از نمایشگاه‌ها و بازارچه‌های دائمی محصولات تولیدی بانوان شهرو کشورمان باشیم.

جمالی نژاد با توجه به اهمیت موضوع اشتغال در تعالی اقتصادی جامعه و خانواده ابراز امیدواری کرد با همکاری مردم و مسئولان بتوانیم بازارچه‌های شبانه و نمایشگاه‌های دائمی متعددی را درزمینهٔ اشتغال بانوان ایجاد کرده و آن را توسعه دهیم.

وی در پایان از مردم و رسانه‌ها درخواست کرد تمامی توان خود را در جهت معرفی و شناساندن مراکزی ازاین‌دست در جامعه به‌کارگیرند تا گامی مؤثر درراستای تعالی اقتصاد بانوان جامعه، خانواده‌ها و درنهایت اقتصاد جامعه برداشته شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار