رئیس جمهور آمریکا در نامه ای خواستار اجرایی شدن تحریم های نفتی ایران شد.
کد خبر: ۶۰۶۱۳۹
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۹ 15 May 2018

به گزارش «تابناک یزد»، رئیس‌جمهور آمریکا در این اطلاعیه اعلام کرده «میزان عرضه نفت و فرآورده‌های نفتی از کشورهایی غیر از ایران به اندازه‌ای هست که بتوان حجم خریداری نفت و محصولات نفتی از ایران توسط موسسات مالی خارجی یا به واسطه آنها را به نحو محسوس کاهش داد.»

ترامپ در این سند در تاریخ 14 می که طبق قوانین آمریکا خطاب به وزرای خارجه، خزانه‌داری و انرژی این کشور نوشته شده تصریح کرده این ارزیابی را بعد از بررسی دقیق عواملی مانند وضعیت اقتصاد جهان، افزایش تولید نفت توسط برخی کشورها، ظرفیت اضافی تولید انرژی در جهان و میزان ذخائر راهبردی آمریکا به عمل آورده است.

در این اطلاعیه آمده است: «به موجب اختیارات محول‌شده به اینجانب در قانون اساسی و قوانین ایالات متحده به عنوان رئیس‌جمهور، من بعد از بررسی دقیق گزارش‌های ارائه‌‌شده به کنگره توسط اداره اطلاعات انرژی، از جمله گزارش مورخ آوریل 2018 و سایر عوامل مربوطه نظیر وضعیت اقتصاد جهان، افزایش عرضه نفت توسط برخی کشورها، سطح ظرفیت اضافی تولید نفت و در دسترس بودن ذخائر راهبردی آمریکا، طبق بند1245 (د)(4)(ب) و (ج) قانون اختیارات دفاعی مالی سال مالی 2012 همگام با تصمیم‌های قبلی‌ام اعلام می‌کنم که میزان عرضه نفت و فرآورده‌های نفتی از کشورهای غیر از ایران به اندازه‌ای هست که بتوان حجم خریداری نفت و محصولات نفتی از ایران توسط موسسات مالی خارجی یا به واسطه آنها را به نحو محسوس کاهش داد. من کماکان به نظارت بر اوضاع در این زمینه ادامه خواهم داد. وزیر خارجه آمریکا مجاز است که این تصمیم را در دفتر ثبت فدرال آمریکا منتشر کرده و به وی دستور داده می‌شود که این کار را انجام دهد.»

در بیانیه‌هایی که دولت‌های آمریکا بعد از اجرایی شدن برجام صادر کرده‌اند بندی دیگر وجود داشت با این عنوان که «علی‌رغم این، ایالات متحده منطبق با تعهدات آمریکا در برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) دیگر سیاست تلاش برای کاهش فروش نفت خام ایران را دنبال نمی‌کند. اقدامات ایالت متحده برای عمل به این تعهدات از زمان فرا رسیدن روز اجرای برجام انجام شده‌اند. در این روز، آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تایید کرد که ایران گام‌های مرتبط هسته‌ای مشخص‌شده در برجام، به منظور ضمانت صلح‌آمیز بودن و صلح‌آمیز ماندن برنامه هسته‌ایش را برداشته است.»

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار