دومین همایش ملی نظارت کارگاهی با حضور افزون بر 400 نفر از مهندسان ساختمان در يزد برگزار شد.
کد خبر: ۶۰۶۳۶۱
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۳ 16 May 2018

«عليرضا فرشید» ريیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان در اين همايش كه با حضور رئیس و اعضای شورای مرکزی، روسای سازمان‌های نظام مهندسی استان ها و مسئولانی از وزارت راه و شهرسازی و مقامات استان برگزار شد، ضمن خیر مقدم به ارائه گزارش فشرده‌ای از وضع جاری و عملکرد این سازمان پرداخت . 

دکتر «محمدرضا جواهری» دبیر اجرایی شورای مرکزی نیز درباره زمینه‌ها و ضرورت‌های برگزاری همایش اول و دوم نظارت کارگاهی سخن گفت و ابراز امیدواری کرد نتایج مباحث و کمیسیون های تخصصی این همایش بزودی جمع بندی و جهت تصویب نهایی به شورای مرکزی سازمان ارائه شود . 

دکتر «محمدرضا نقصان محمدی» مدیر کل راه و شهرسازی یزد ديگر سخنران اين مراسم بود که ضمن تمجید از این اقدام سازمان و تشکر از حضور فعال مهندسان، اظهار كرد: برای من مایه افتخار است که خود به عنوان عضوی از سازمان نظام مهندسی ساختمان بتوانم در جهت به نتیجه رساندن این همایش همکاری کنم . 

در ادامه همایش دکتر «شیبانی اصل» مدیرکل دفتر توسعه وزارت راه وشهرسازی به تفصیل درباره نظارت کارگاهی و بازرسی ساختمان و تفاوت ها و تشابهات آنها  سخن گفت و دیدگاه‌های خود را درباره شرح وظایف مورد نظر برای ناظران کارگاهی تشریح کرد . 

«محسن صادقیان» معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری نیز در این همایش با اشاره به اینکه اکسیر اعتماد سرمایه مهمی سهمی برای خدمت به جامعه است، عنوان كرد: ساخت و ساز مجاز قرین ساخت و ساز مقاوم و اصولی است و همه این موارد می تواند سرمایه های بزرگ سازمان نظام مهندسی ساختمان محسوب شود . 

وی همچنین با اشاره به مشکل کم آبی استان یزد خواستار مشارکت فعال سازمان و اعضای آن در جهت دستیابی به راه حل های مناسب شد . 

«مجتبي فرهمند» معاون شهرسازی و معماری شهرداری یزد نیز که به نمایندگی از سوی شهردار سخن می‌گفت، معماری اصیل یزد و آثار تاریخی و فرهنگی آن را سرمایه های ارزشمند این استان و سراسر کشور و جهان دانست . 

وی تحقق نظارت کارگاهی را کمک موثری به احداث ساختمان های مناسب و مطلوب در عصر حاضر توصیف کرد که می تواند تداوم بخش آثار ماندگار گذشتگان باشد . 

فرهمند همچنین سازمان نظام مهندسی ساختمان را بازوی نظام فنی و اجرایی استان و شهرداری خواند . 

سخنران محوری این مراسم، «فرج الله رجبی» ريیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور بود که در آغاز سخن برای همه حاضران در جهت انجام عبادات در ماه مبارک رمضان آرزوی توفیق کرد.

وی نظارت کارگاهی را اصلی مهم در حوزه مسائل فنی واجرایی توصیف کرد و آن را نه یک امر شخصی، بلکه یک امر کارشناسی و فنی است . 

در ادامه این همایش دکتر «محمدرضا جواهری» دبیر همایش و دبیر اجرایی شورای مرکزی به جمع بندی موارد مطرح شده پرداخت.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار