شهردار یزد با بیان اینکه دیوار بی‌اعتمادی مردم به شهرداری باید فرو بریزد، گفت: یزد به یک کارگاه بزرگ عمرانی برای پیشرفت و زیبایی تبدیل شده است.
کد خبر: ۶۰۸۲۶۴
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۶ 20 May 2018

به گزارش تابناک یزد، مهدی جمالی‌نژاد در سخنرانی پیش از خطبه‌های این هفته نماز جمعه یزد با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی ایران با تمام سختی‌هایی که در پیش داشت قله‌های افتخار را یکی پس از دیگری فتح کرده اظهار داشت: در حال حاضر خاکریزها و محل رزم ما نسبت به گذشته تفاوت کرده و نگاه جدیدی را در برابر جنگ دشمن نیاز داریم.

وی با اشاره به اینکه اقتدار هر کشور به واسطه وجود سه قدرت خدادادی، اکتسابی و گفتمانی است بیان کرد: بسیاری از کشورهای قدرت خدادادی از جمله نفت و معادن و موارد مختلف دیگر را دارند و برخی کشورها هم از قدرت اکتسابی بالایی برخوردارند ولی این دو به تنهایی اقتدار یک کشور را به دنبال ندارد.

بنا به گزارش خبرگزاری تسنیم از یزد شهردار شهر جهانی یزد ادامه داد: هر کشوری برای اینکه بتواند به اقتدار دست پیدا کند، باید علاوه بر دو قدرت قبلی قدرت گفتمانی هم داشته باشد و انقلاب اسلامی ایران هم با گفتمان ناب امام خمینی(ره) که بحث نه شرقی نه غربی جمهوری اسلامی را مطرح کردند، اقتدار بسیار بالایی دارد.

جمالی نژاد با تاکید بر اینکه دستگاه‌های اجرایی و شهرداری‌ها هم خارج از این گفتمان نیستند بیان کرد: هنوز گفتمان حضرت امام در شهرهای کشور حاکم است.

وی به اقدامات شهرداری شهر جهانی یزد در زمینه پیشرفت این شهر اشاره کرد و ادامه داد: شهرداری یزد با تمام ظرفیت در حال تبدیل کردن این شهر به یک کارگاه بزرگ عمرانی است و در نقاط مختلف شهر اقدامات گسترده‌ای برای توسعه زیرساخت‌ها، زیباسازی و رفع مشکلات انجام گرفته است.

شهردار شهر جهانی یزد تصریح کرد: اگر قرار است در شهری ظرفیت‌ها برای پیشرفت مورد استفاده قرار گیرد لازم است که مناسبات شهرداری با مردم، دستگاه‌ها و حاکمیت به بهترین نحو تکمیل و بهبود یابد که در این زمینه هم شهرداری یزد قدم‌های بلندی را برداشته و تلاش‌های زیادی انجام داده است.

جمالی‌نژاد ایجاد نهضت پاسخگویی به مردم را یکی از مهمترین اقدامات شهرداری یزد در زمینه بهبود مناسبات شهرداری با مردم دانست و تصریح کرد: از این روز روزهای یک‌شنبه‌ها و چهارشنبه‌‌ها با حضور در مناطق مختلف شهر به صحبت‌های آنها گوش داده و پاسخ‌های لازم را به آنها ارائه می‌کنیم.

وی تصریح کرد: متاسفانه یکی از مشکلاتی که از گذشته‌های دور در شهر یزد بوده این است که خیلی از مردم به شهرداری‌ها اعتماد ندارند و لازم است که این دیوار بی‌اعتمادی کوتاه‌تر شود و فرو ریزد.

شهردار شهر جهانی یزد افزود: اگر این دیوار از بین برود حضور مردم در عرصه‌های مختلف افزایش پیدا می‌کند و هزینه‌های شهر‌ها پایین می‌آید.

جمالی‌نژاد با تاکید بر اینکه با این بودجه‌های ناچیزی که شهرداری دارد نمی‌توان شهری آباد و زیبا ایجاد کرد افزود: برای رفع مشکل کمبود بودجه، باید در زمینه جذب سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی اقدامات لازم صورت گیرد.

وی تصریح کرد: نکته بسیار مهمی که باید به آن توجه کنیم این است که اگر حتی امکان جذب سرمایه‌های خارجی و از سرمایه‌گذاران دیگر استان‌ها وجود ندارد باید زمینه‌ای فراهم شود که با تقویت زیرساخت‌ها، سرمایه‌های مردم یزد در این شهر مورد استفاده قرار گیرد و به نوعی سرمایه سوزی انجام ندهیم که این موضوع هم با افزایش اعتمام مردم به شهرداری‌ها امکان‌پذیر است.

شهردار شهر جهانی یزد افزود: به مردم این نوید را می‌دهیم که برای نخستین بار برنامه پنج ساله شهر یزد تدوین شده و به زودی شهروندان می‌توانند این برنامه را در اختیار داشته و مطالعه کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار