نائب رییس هیات موتورسواری و اتومبیل رانی استان یزد عواملی مانند به روز نبودن تجهیزات و فراهم نشدن شرایط لازم برای بالارفتن سطح علمی بانوان ورزشکار این رشته را علت خستگی و دلزدگی ورزشکاران این رشته در یزد خواند.
کد خبر: ۶۰۸۶۶۹
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۴ 21 May 2018

«رویا فیاض» با اشاره به مشکلات زنان علاقه ‎‎ مند به رشته ‎‎ های ورزشی مانند موتورسواری و اتومبیل ‎‎ رانی، اظهار کرد: عمده ‎‎ ترین مشکل زنان در جامعه، مشکلات فرهنگی و محدودیت ‎‎ های جامعه زنان در موتورسواری حتی به عنوان شرکت ‎‎ کننده در مسابقات است هر چند که این نگاه تنها به استان یزد محدود نمی ‎ شود بلکه هنوز در سطح کشور این موضوع نیازمند فرهنگ ‎ سازی است.

وی یکی از دیگر مشکلات ورزشکاران این رشته در استان را نداشتن پیست مخصوص و استاندارد برای رانندگی دانست و گفت: تنها پیست استاندارد جهت آموزش و آمادگی برای مسابقات بانوان در تهران ایجاد شده که ورزشکاران باید ناگزیر برای کسب آموزش ‎ ، بارها از یزد به تهران عزيمت كنند.

این مسئول در رابطه با دیگر مشکلات ورزش موتورسواری و اتومبیل ‎‎ رانی بانوان به عدم پوشش رسانه ‎‎ ها به ویژه صدا و سیما از مسابقات بانوان اشاره کرد و با انقاد در این رابطه گفت: قطعاً فرهنگ ‎‎ سازی این رشته ورزشی نیز همانند سایر ورزش ‎‎ ها مستلزم تبلیغ و نمایش مسابقات آنها برای عموم است.

وی با اشاره حضور 20 علاقمند خانم در اوایل تشکیل هیات بانوان این رشته، گفت: هرچند در اواخر دهه 80 این هیات فعال نبود، اما حضور 20 بانوی علاقمند در این رشته ورزشی به پویایی این ورزش در استان منجر شد به طوری که تاکنون دو بانوی یزدی به مسابقات کشوری راه یافته و برگزیده شدند.

فیاض افزود: البته تعداد ورزشکاران بانوی این رشته در سال 95 به 6 نفر کاهش یافت و متاسفانه در سال 96 با ریزش کامل جمعیت بانوان شرکت ‏ کننده به تنها یک زن رسید ولی با این وجود همین ورزشکار نیز توانست مقام دوم کشور را از آن خود کند. 

وی در مورد علت کاهش ناگهانی فعالان شرکت کننده در این رشته ورزشی، بیان کرد: به دلیل به روز نبودن تجهیزات و فراهم نشدن شرایط لازم برای بالارفتن سطح علمی، ورزشکاران این رشته خیلی زود از ماندن در این رشته ورزشی خسته و دلزده می ‎ شوند.

فیاض با بیان این که اصولاً مشکلات ترافیکی شهر ناشی از رانندگی افراد تازه کار به ویژه قشر زنان است، تصریح کرد: عدم کنترل صحیح خودرو در موقعیت ‎‎ های متفاوت عمدتاً به این امر منجر می ‎ شود.

وی در مورد نحوه صحیح رانندگی در میان زنان و افزایش جرات آنها، بیان کرد: رعایت برخی مسائل جزئی به جای جریمه ‎‎های کنونی و استفاده از آموزش رانندگی در شرایط خاص می ‎‎ تواند به کاهش بروز مشکلات رانندگی منجر شود که اجرای این برنامه یکی از مهمترین برنامه ‎‎ های فدراسیون موتورسواری و اتومبیل ‎‎ رانی است.

فیاض در انتقاد به آموزشگاه ‎‎ های رانندگی به عدم مهار ترس کارآموزان در آموزش ‎‎ های رانندگی اشاره کرد و افزود: به دنبال برنامه مذکور فدراسیون، قرار است مربیان آموزشگاه ‎‎ های رانندگی نیز آزموده ‎ شوند تا ازاین طریق آموزشگاه ‎‎ های برتر شناخته و برند شوند.

وی در رابطه با آموزش ‎‎ های فدراسیون ویژه افراد بالای 14 سال نیز عنوان کرد: علاقمندان به رانندگی به ویژه نوجوانان به دلیل شور و هیجانی که در سنین 14 سال به بالا دارند می ‎‎ توانند در فدراسیون آموزش ‎‎ های اصلی و مقدماتی و نحوه صحیح رانندگی را زیر نظر مربیان کارآزموده فرا بگیرند.

این مسئول در رابطه با شرایط جذب علاقمندان در هیات موتورسواری و اتومبیل ‎‎ رانی استان یزد نیز تصریح کرد: این رشته محدودیت سنی و بدنی ندارد اما افراد دارای سنین 14 سال به بالا می ‎‎ توانند در این ورزش در سطح استان شرکت کنند هر چند که برای حضور در مسابقات کشوری حتما باید گواهینامه دریافت کنند.

فیاض در مورد شرایط شرکت در این دوره ‏ ها نیز بیان کرد: این رشته ورزشی برخلاف دیگر ورزش ‎‎ ها، هزینه ‌ ای سالانه دارد که در مقایسه با سایر رشته ‎‎ ها به صرفه ‎‎ تر است ولی خودروی شرکت ‎‎ کنندگان باید استاندارد و سالم و داری شرایط شرکت در مسابقه را داشته باشند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار