معاون سیاسی، امنيتي و اجتماعی استاندار یزد اظهار كرد: ارتقای اعتماد عمومی جامعه یکی از اولویت‌های مهم و اساسی کنونی کشور است.
کد خبر: ۶۰۸۷۵۳
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۹ 21 May 2018

«محمد علی طالبی» در جلسه شورای اداری شهرستان میبد كه منظور توديع و معارفه معاونان فرماندار و بخشدار مركزي ميبد برگزار شد، عنوان كرد: براساس اصلاح ساختاری که  در استانداری اتفاق افتاد، فرمانداری‌های شهرستان‌ها از تک معاونت به دو معاونت تبدیل شدند.

وي هدف از این اصلاح تشکيلات را تقسیم  وظایف با هدف بهبود روند امور اداری در فرمانداری‌ها و ایجاد یک ظرفیت جدید برای پرداختن به  مسائلی خواند در فرمانداری‌ها وجود دارد ولي بعضاً مورد غفلت قرار می‌گیرند.

طالبی با اشاره به اهميت تفکیک وظایف در فرمانداری‌ها، عنوان كرد: در حقیقت تفکیک وظایف راهی است برای مدیریت بهتر مسائل و مسئولیت‌های فرمانداری و مطمئناً از این به  بعد شاهد تحرک، رونق و پویای بیشتر در تمام  دستگاه‌ها، ادارات و سازمان‌ها در حوزه شهرستان‌ها خواهیم بود.

وی فلسفه وجود مسئولان در نظام جمهوری اسلامی را بحث خدمت به مردم اعلام كرد و گفت: فلسفه وجودی ما در نظام به عنوان مسئول اعم از مديران دولتی و اشخاصی که از طرف مردم به عنوان اعضاي شوراهای اسلامی شهر و روستا انتخاب می‌شوند، باید خدمت‌رسانی باشد و در اين راستا بايد تمام تلاش خود را بكار گيريم تا مشکلات و مسائل مردم مرتفع شود.

معاون استاندار یکی از اولویت‌های مهم و اساسی در كشور را ارتقای اعتماد عمومی جامعه نام برد و افزود: بحث ارتقای اعتماد عمومی جامعه ذیل مفهوم سرمایه‌هاي اجتماعی معني می‌شود و باید به عنوان یکی از اولویت‌های مهم مورد توجه قرار گیرد چرا که بخش‌هایی از سرمایه‌هاي اجتماعی كشور در گذشته و امروز دچار آسیب شده و دیگر اعتمادي به شکل ایده‌ال در آنها وجود ندارد.

وي اين اعتماد عمومي را اعم از اعتماد بین مردم، اعتماد مردم به نظام  و اعتماد نهادهای دولتی به مردم خواند و گفت: باید اعتماد جامعه و سرمایه‌هاي اجتماعی خود را تقویت کنیم و انسجام که یک بخش مهم و اساسی مفهوم سرمایه اجتماعی است، در جامعه رشد يابد.

طالبی در بخشی از سخنانش نيز اظهار كرد: دیگر دوره‌ی اختلافات یا دامن زدن به اختلافات و مسائلی که ناشی از پرداختن به موضوعات دست و پا افتاده است، گذشته و امروز باید مسائل کلان و اصولی مورد توجه قرار گیرد.

وي در حوزه مسائل اقتصادي، توجه به معیشت مردم را بسیار مهم و ضروری دانست و گفت: اين موضوع است همواره مورد تاکید مقام معظم رهبری بوده كه بايد امسال با عنوان سال حمایت از کالای ایرانی، تبلور پیدا کند.

وی با اشاره به بخش سیاسی به عنوان یکی دیگر از مسائل مهم و اساسی در ارتقای اعتماد جامعه، گفت: فراهم کردن زمینه مشارکت مردم در حوزه‌های مختلف باید همواره مورد توجه قرار گیرد و در بخش اجتماعی نيز توجه به آسیب‌های اجتماعی و پیشگیری و مديريت آنها بسيار مهم است.

معاون استاندار با بيان اين كه پرداختن به موضوع نشاط اجتماعی و امید آفرینی در بین افراد جامعه باید مورد توجه همگان قرار گیرد، گفت: البته مجموعه این فعالیت‌ها وحرکت‌ها باید درچارچوب یک تعامل، همکاری و انسجام میان ادارات و سازمان‌های دولتی در سطح شهرستان، استان و کشور انجام گیرد.  

طالبي در پايان نيز مسئولیت و انتظارات معاونین فرماندار را در دو بعد داخلی و بیرونی مورد اشاره قرار داد و اظهار كرد: انتظاراتی که از معاونین محترم می‌رود، بخشی مربوط به مدیریت مسائل داخلی فرمانداری‌هاست که ارتباط بین همکاران در فرمانداری، انسجام بخشی به فعالیت‌های فرمانداری و تدوین برنامه‌ها، ساز و کارها و پیگیری مسائلی است که فرمانداری باید به عنوان اولویت‌های شهرستان مورد توجه قرار دهد و در بعد بیرونی نيز تشکیل جلسات، پیگیری مصوبات و همکاری و تعامل با ادارت و دستگاهای مختلف در راستای وظایفی که مدیران در سطح شهرستان بر عهده دارند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار