معاون فرهنگی، رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد از افزایش 50 درصدی انتشار کتاب در این استان طی سال جاری خبر داد.
کد خبر: ۶۰۸۷۵۴
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۲ 21 May 2018

سید خلف حوتی‌نژاد با اشاره به اینکه بیشترین تیراژ کتاب‌ها در استان یزد هزار نسخه است، گفت: 25 نویسنده حوزه کتاب در این استان فعال هستند.

وی مهم‌ترین مشکل نشر کتاب را خدمات پس از چاپ و پخش کتاب دانست و افزود: مهم‌ترین مشکلات نویسندگان یزدی پس از چاپ کتاب است که اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد با خرید کتاب به‌نوعی آن را جبران می‌کند.

معاون فرهنگی، رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد تصریح کرد: ازلحاظ موضوع‌بندی انتشار کتاب، بیشترین عنوان کتاب در یزد، کتاب‌هایی درزمینهٔ دین، علوم عملی، علوم اجتماعی، زبان، اسلام و ادبیات است.

حوتی‌نژاد با اشاره به اینکه در سال گذشته 412 مجوز و در سال جاری تاکنون 21 مجوز چاپ کتاب در یزد صادرشده است، اظهار داشت: انتشار کتاب در سال جاری نسبت به فروردین و اردیبهشت سال گذشته 50 درصد افزایش داشته است.

وی در پایان خرید کتاب استانی، خرید کتاب از طریق معاونت امور فرهنگی، تجلیل از خادمین نشر، طرح فصلی فروش کتاب، کارگاه آموزشی برای نویسندگان و بیمه صندوق هنرمندان را از حمایت‌های اداره ارشاد از فعالین حوزه چاپ و نشر کتاب دانست.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار