مدیر کل ثبت احوال استان یزد:
مدیرکل ثبت احوال استان یزد از رشد ۲۰ هزار نفری جمعیت استان یزد خبر داد و گفت: سالانه به طور طبیعی و بدون احتساب میزان مهاجرت، ۲۰ هزار نفر به جمعیت استان یزد اضافه می شود.
کد خبر: ۶۰۹۲۹۹
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۱ 22 May 2018

به گزارش تابناک یزد، محمدعلی مکرمی امشب در جمع خبرنگاران خبرگزاری های استان یزد به مناسبت روز ملی جمعیت اظهار داشت: بر اساس سرشماری سال ۹۵ جمعیت کشور ۷۹ میلیون و ۹۲۶ هزار نفر و جمعیت استان یزد یک میلیون و ۱۳۸ هزار نفر است که یزد با رتبه ۲۴ در بین استانهای کشور ، ۱.۴ درصد از جمعیت کشور را در خود جای داده است.

وی بیان کرد: نرخ رشد سالانه کشور ۱.۲۴ و نرخ رشد استان یزد ۱.۱۷ درصد است ضمن اینکه ۵۱ درصد جمعیت استان یزد مرد و ۴۹ درصد زن، ۸۵ درصد شهرنشین و ۱۵ درصد نیز روستانشین هستند.

بنا به گزارش خبرنگار مهر، مکرمی، نسبت جنسی کشور را ۱۰۳ و استان یزد را ۱۰۶ اعلام کرد و افزود: این نسبت به این معنا است که در استان یزد به ازای سکونت هر ۱۰۰ زن، ۱۰۶ مرد سکونت دارند.

مدیرکل ثبت احوال استان یزد با اشاره به افزوده شدن سالانه حدود ۹۹۰ هزار نفر به جمعیت کشور گفت: در استان یزد هر سال حدود ۲۴ هزار نوزاد متولد می شوند و بیش از ۴ هزار نفر نیز از دنیا می روند که بدون احتساب میزان مهاجرت، به طور طبیعی سالانه ۲۰ هزار نفر به جمعیت استان اضافه می شود.

وی افزود: شهرستان اردکان با نرخ ۴.۷ درصد رتبه نخست و شهرستان تفت با نرخ منفی ۰.۵۶ درصد، رتبه آخر میزان رشد جمعیت را دارند.

مکرمی با اشاره به آمار خانوار در استان نیز بیان کرد: این استان ۳۴۰ هزار و ۴۳۸ خانوار دارد که از این تعداد هشت درصد دارای یک فرزند، ۲۱ درصد دارای دو فرزند، ۲۷ درصد دارای سه فرزند، ۳۰ درصد دارای چهار فرزند و ۱۳ درصد نیز دارای پنج فرزند و بیشتر هستند.

وی در مورد ترکیب جمعیتی سنین مختلف مردم استان یزد نیز اظهار داشت: ۲۷ درصد جمعیت را کودکان و نوجوانان زیر ۱۵ سال، ۲۴.۴ درصد را جوانان ۱۵ تا ۲۹ سال، ۴۲.۷ درصد جمعیت را میانسالان ۳۰ تا ۶۴ سال و شش درصد را نیز سالمندان بالای ۶۵ سال تشکیل می دهند.

مدیرکل ثبت احوال استان یزد با تاکید بر لزوم توجه همه مسئولان به سیاست های کلی جمعیت و برنامه ریزی برای تحقق بندهای ۱۴ گانه این سیاست ها گفت: در سال ۶۵ رشد جمعیت ۳.۹ درصد بوده که در سال ۹۵ این عدد به ۱.۲ درصد رسیده است که بر اساس پیش بینی کارشناسان اگر همین روند برای رشد جمعیت ادامه پیدا کند، در سال ۱۴۲۵ نرخ رشد به کمتر از ۰.۶ درصد خواهد رسید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار