شهردار منطقه ۱۱ شهرداری شیراز از ساخت اولین پارک تخصصی معلولین شیراز در این منطقه خبر داد و گفت: پارک «فتحیه» با وسعتی بیش از پنج هزار متر مربع تا پایان امسال به بهره برداری می رسد.
کد خبر: ۶۰۹۷۷۲
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۶ 22 May 2018

تابناک فارس به نقل از شبستان: حمید برزگر، شهردار منطقه 11 شهرداری شیراز امروز (1 خرداد) در جمع خبرنگاران از ساخت اولین پارک تخصصی معلولین شیراز در این منطقه خبر داد و گفت: پارک «فتحیه» با وسعتی بیش از پنج هزار متر مربع تا پایان امسال به بهره برداری می رسد.

 

وی با اشاره به اینکه بهسازی فضاهای شهری برای معلولین و افراد کم توان یکی از دغدغه های همیشگی مدیریت شهری است چرا که می دانیم شهر متعلق به اقشار مختلف جامعه است و همه شهروندان برای دسترسی به امکانات شهری حق مساوی دارند، اظهار داشت: باید سهم مساوی نیز داشته باشند، اگرچه تحقق این امر نیازمند همکاری و همراهی همه دستگاه ها و نهادهای شهری است اما به نظر می رسد با توجه به گستردگی حیطه خدمات رسانی، شهرداری‌ها بیشترین سهم را در این زمینه بر عهده دارند.

 

برزگر تاکید کرد: این پارک در شهرک فتحیه قرار دارد که اکثر ساکنان آن جانبازان عزیز شهرمان هستند اما سال هاست به علت عدم رسیدگی و سایر مشکلات، به صورت متروکه درآمده و هیچگونه کاربری عمومی ندارد.از این رو بازسازی آن می تواند بخش عمده ای از نیازهای ساکنان محلی را برآورده کند.

 

شهردار منطقه 11 شیراز با بیان این مطلب که در حال حاضر ساخت پارک تخصصی معلولین در مرحله طراحی است، گفت: وسایل ورزشی، سرویس های بهداشتی، رمپ ها، کف سازی، مبلمان شهری و سایر امکانات این پارک، متناسب با نیازهای معلولین در نظر گرفته شده و این پروژه تا پایان امسال به بهره برداری می رسد.

 

وی همچنین به بهسازی بوستان نماز که یکی از مهم‌ترین و بزرگ‌ترین فضاهای تفریحی این محدوده از شهر است اشاره کرد و افزود: به علت نوع طراحی و مصالح مورد استفاده، دسترسی معلولین به این بوستان یا ممکن نبود یا با دشواری های فراوان همراه بود، از این رو با ایجاد سه رمپ، راه ‌های ویژه ‌ای برای ورود معلولین به ویژه ویلچرنشین ‌ها ایجاد کردیم و همچنین با تغییر نوع سنگ فرش پارک، که علیرغم زیبایی ظاهری، تردد را برای اقشار ضعیف و کم توان دشوار می ساخت، سعی بر تسهیل در تردد این قشر از شهروندان کردیم.

 

برزگر افزود: این تغییرات هزینه چندانی در بر نداشته و تنها با 300 میلیون ریال انجام شده است اما برای ما تغییر نگاه مدیریت شهری به شهر و شهروندان، میزان دسترسی شهروندان به فضاهای شهری و برقراری عدالت در توزیع امکانات شهری برای همه مناطق و اقشار در اولویت قرار گرفته است.

 

شهردار منطقه 11 یادآور شد: پارک محله ای کاووسی نیز با رعایت تمام موارد دسترسی معلولین در این منطقه در حال ساخت است و تمام مسیرها، پیاده را‌ه ها و امکانات آن به شکل هم‌سطح طراحی شده تا برای استفاده معلولان مناسب باشد.

 

وی از ساخت سه هزار و 500 متر حریم حاشیه ای در خیابان فضیلت خبر داد و گفت: برای خدمات رسانی بهتر به معلولین، به زودی ساخت 2 چشمه سرویس بهداشتی مختص معلولین در باغ خانواده این منطقه آغاز می شود.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار