در راستاي اجرای رهنمودهای رهبر معظم انقلاب، مبنی بر تمرکز فعالیت‌های پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در حوزه آموزش و پرورش «کمیته پیشگیری، کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی دانش‌آموزان مهريز» با مسئولیت آموزش و پرورش تشکیل مي‌شود.
کد خبر: ۶۰۹۹۱۳
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۹ 23 May 2018

حجت الاسلام «عبدالرضا محی الدینی» امام جمعه مهریز در جلسه شورای اداری آموزش و پرورش مهریز گفت: بررسي‌هاي صورت گرفته نشانگر اين واقعيت است كه مدارس مناسب‌ترين مكان براي اجراي برنامه‌هاي پيشگيري از آسیب‌های اجتماعي هستند.

وي افزود: مدرسه به عنوان مهمترين پايگاه و كانون حيات اجتماعي فرهنگي در جامعه تلقي مي‌شود كه با ارائه آموزش در زمینه‌های گوناگون قادر است نوجوانان را براي زندگي در عصر حاضر که با رنگين كماني از رفتارهاي پرخطر مواجه هستند، آماده و آنها را در برابر رفتارهاي پرخطر مقاوم و ايمن كند لذا ضروریست در مدارس هم به صورت ويژه در اين رابطه ورود كنند.

«سيد محمد رستگاري» فرماندار مهریز هم از اجرای طرح‌های پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در مدارس تين شهرستان خبر داد و گفت: مدارس بايد کانون تمرکز سرمایه‌گذاری‌ برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی قرار بگیرند تا در نهایت با اجرای طرح‌های مراقبتی مدرسه به عنوان قطب پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی معرفی شوند.

در  اين نشست مقرر شد كه کمیته‌ پیشگیری، کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی دانش‌آموزان در مدارس مهریز اجرا شود و از ظرفیت، امکانات و برنامه‌های آموزشی در حوزه پیشگیری استفاده شود تا طی آن مهارت‌های حل مسئله، تصمیم گیری، تفکر انتقادی، کنترل هیجان و آشنایی با رفتار‌های پرخطر به دانش آموزان ارائه شود.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار