رقم پژوهانه اعطایی به اعضای هیات علمی دانشگاه یزد در سال جدید بالغ بر ۵۳میلیارد ریال است.
کد خبر: ۶۱۰۰۸۷
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۷ 23 May 2018

مدیر امور پژوهشی دانشگاه یزد از رشد 5برابری پژوهانه این دانشگاه در سه سال گذشته خبرداد.

علیخانی گفت: رقم پژوهانه سال96 حدود 31/7میلیارد ریال بوده است و رشدی حدود 1/7دهم داشته است که این رشد نسبت به پژوهانه سال95 حدود سه و نیم برابر بوده است.
وی افزود: میزان پژوهانه دانشگاه یزد قبل ازسال94 تقریبا یکسان مانده بود و اکنون رقم پژوهانه اعطایی به اعضای هیات علمی دانشگاه بالغ بر 53میلیارد ریال است که این مبلغ نسبت به سال۹۴ رشد ۵برابری داشته است.
مدیر امور پژوهشی دانشگاه یزد ادامه داد: نصف این مبلغ در ابتدای سال جاری به حساب استادان واریز شده است. 
علیخانی افزود: مهمترین عامل این افزایش دو برابر کردن اعتبار ستاره دارها در پژوهانه97 و ایجاد اعتبار ویژه که معادل اعتبار نظری است، در پژوهانه سال96 بوده است. 
به گفته وی بر اساس اطلاعات استخراج شده از فعالیتهای مربوط به پژوهانه استادان دانشگاه یزد، سرانه مقاله ژورنالی و کنفرانسی اعضای هیات علمی دانشگاه یزد برای دو سال 2016و2017 به ترتیب ۳۶/۴و54/4 است که رقم قابل قبولی به شمار می‌آید و امید است با تلاش اعضای هیات علمی این رقم افزایش پیدا کند. 
مدیر امور پژوهشی دانشگاه یزد گفت: این  دانشگاه با توجه به اوضاع ارزی در حال حاضر، عدم فروش ارز از طریق صرافی‌ها و مشکل پرداخت حق ثبت نام کنفرانس‌ها، با هماهنگی به عمل آمده با بانکهای عامل، موافقت کرده که در نامه ارزی برای بانکها علاوه بر ارز روزانه ماموریت، رقم ارزی ثبت نام نیز ثبت شود تا استادان مشکلات کمتری را برای شرکت در کنفرانس‌های بین المللی داشته باشند.

 

 

منبع:خبرگزاری صداوسیما 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار