عضو هیئت مدیره بنیاد صدوق:
عضو هیئت مدیره بنیاد بین ­المللی صدوق با اشاره به برگزاری دومین دوره کتاب سال یزد گفت: نویسندگان یزدی به معرفی فرهنگ کار و کوشش یزدی‌­ها بپردازند.
کد خبر: ۶۱۰۰۹۲
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۷ 23 May 2018

حجت­‌الاسلام محمد صدوقی با اشاره به فرهنگ مردم یزد در زمینه کار و تلاش اظهار داشت: شناسایی پتانسیل یزدی‌ها در زمینه های مختلف و شناساندن یزد در ابعاد گوناگون، اقدامی ارزنده و فرهنگی است.

وی با بیان اینکه نویسندگان یزدی در سال‌های گذشته آنگونه که باید تلاشی برای شناسایی پتانسیل یزدی‌ها در زمینه های مختلف و در ابعاد گوناگون فرهنگی، نداشته‌اند، افزود: مردم یزد از گذشته‌های دور در کار و کوشش و فرهنگ کار زبانزد بوند اما متاسفانه این فرهنگ آنطور که شایسته بوده معرفی نشده و مورد توجه قرار نگرفته است.

صدوقی با بیان اینکه اولین دوره کتاب سال استان یزد در سال ۹۴ برگزار شد و به برترین اثر که با موضوع اشتغال و کار نگارش شده بود، جایزه ویژه ای تعلق گرفت، عنوان کرد: متاسفانه نویسندگان یزدی در زمینه کار و اشتغال با توجه به آنکه یکی از فرهنگ های اصیل مردمان یزد بوده، توجه جدی نکرده اند.

وی تصریح کرد: امروزه نیز یکی از نیازهای جامعه ما کار است و جای خالی فعالیت نویسندگان یزدی احساس می شود که در وهله اول مقصر خودمان هستیم چون در این مورد تبلیغات درستی نداشتیم.

عضو هیئت مدیره بنیاد صدوق اظهار امیدواری کرد: امیدواریم در این دوره بتوانیم ضمن نشان دادن پتانسیل های ارزشمند استان یزد، بیش از پیش در جهت معرفی نویسندگان و هنرمندان توانمند یزدی مؤثر واقع شویم.

وی، زمان برگزاری دومین دوره کتاب سال استان یزد را همزمان با سالروز شهادت شهیدصدوقی و روز قلم اعلام کرد و گفت: دومین دوره کتاب سال استان یزد با همت خانه فرهنگ صدوقی در روز ۱۴ تیرماه با تجلیل از برگزیدگان برگزار می شود.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار