مسئول دبیرخانه کانون‌های مساجد استان یزد با اشاره به اهمیت سوم خرداد و حماسه آزادسازی خرمشهر گفت: کانون‌های مساجد این حماسه را برای جوانان بازخوانی کنند.
کد خبر: ۶۱۰۴۹۲
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۰ 24 May 2018

حجت الاسلام مصطفی گرجی در جلسه هماهنگی برنامه های سوم خرداد در کانون‌های مساجد استان یزد با گرامیداشت سوم خرداد، سالروز حماسه آزادسازی خرمشهر اظهار داشت: سوم خرداد، نقطه عطف دوران دفاع مقدس و از کلید واژه هایی است که می توان با آن ایران اسلامی و مردم سلحشور آن را شناخت.

وی افزود: حماسه سوم خرداد بر استقلال و آزادی ایران اسلامی اثرگذاری بالایی داشت و مردم غیور کشورمان از خرد و کلان برای حفظ مرزهای جغرافیایی همچنین عزت اسلامی و ایرانی خود، حتی از جانشان گذشتند تا اصول اصیل انسانی در سایه اسلام و قرآن باقی بماند.

مسئول دبیرخانه کانون‌های مساجد استان یزد خاطرنشان کرد: سوم خرداد یک مدل و پارادایم برای نسل امروز است که با الگو گیری از قالب همگرایی و هم افزایی ملی که همان اتحاد و انسجام در برابر دشمنان این خاک و میهن است، می تواند در میدان جنگ و جدال امروز نیز با تکیه بر اسلامیت و ایرانیت خود و نیز همگرایی و هم افزایی ملی از ناموس فرهنگ خود در مقابل دشمنان دفاع عملی داشته باشد.

گرجی با اشاره به برنامه های دبیرخانه کانون های مساجد یزد به مناسبت سوم خرداد بیان کرد: ما در کانون‌های خود برنامه های بصیرتی و فرهنگ و هنری متفاوتی را دنبال می کنیم که از جمله آنها می‌توان به محافل انس با قرآن، غبارروبی قبور مطهر شهدا، یادواره شهدا و ... اشاره کرد.

وی افزود: برگزاری تئاتر با موضوع دفاع مقدس، مسابقات کتابخوانی و پیامکی، سخنرانی امامان جماعت مساجد نیز از جمله برنامه های دیگری است که در بیش از ۸۱۰ کانون فرهنگی دنبال می شود.

مسئول دبیرخانه کانون های مساجد استان یزد خاطرنشان کرد: با توجه با همزمانی با ایام ماه مبارک رمضان، کانون‌های فرهنگی هنری برنامه های خود را بیشتر در زمان اذان مغرب و عشا دارند تا از این طریق نیز جذب مخاطب داشته باشند و روزه داران را با برنامه های خود آشنا کنند.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار