سیاستمدار فرانسوی با حضور در مدیریت حوزه علمیه یزد، با مدیر و معاونین حوزه استان دیدار و پس از پاسخ به سؤالات و بیان دیدگاه‌های اروپایی‌ها نسبت به جمهوری اسلامی ایران، سؤالاتی را در ارتباط با مسائل دینی مطرح کرد و مدیر حوزه علمیه یزد این سؤالات را پاسخ داد .
کد خبر: ۶۱۰۵۲۵
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۱ 24 May 2018

«رولند اُوورو» در این نشست با اشاره به انتقال پایتخت سفارت آمریکا به اورشلیم، اظهار کرد: در این انتقال، فلسطینی‌ها به اعتراض پرداختند که متأسفانه منجر به کشته شدن 50 نفر از آن‌ها شد .

رولند اُوورو با بیان این‌که دو هفته گذشته رئیس جمهور آمریکا از برجام خارج شد، گفت: من مطمئن هستم و شک ندارم و با چیزی که از مردم ایران در این مدت دیدم، فهمیدم که آن‌ها ملت مقاوم و مستحکمی هستند و هیچ مشکلی برایشان پیش نمی‌آید .

سیاستمدار فرانسوی با اشاره به این‌که کشورهای اروپایی علاقه‌مند به حفظ برجام و پایبندی به برجام هستند، تصریح کرد: اروپایی‌ها تحت فشار زیاد و خیلی قوی آمریکا هستند که این قرارداد را ترک کنند و من علاقه‌مند به حفظ این قرار داد توسط اروپایی‌ها هستم .

وی در پایان با بیان این‌که آمریکایی‌ها علاقه‌مند به دخالت در امور شرکت‌ها و مسائلی که اصلاً به آن‌ها ربطی ندارد، هستند، خاطرنشان کرد: هدف نهایی ترامپ ایران است و آمریکا می‌خواهد که خود را به اروپا تحمیل کند و هر چیزی که از اوباما باقی مانده را تخریب و از بین ببرد .

فعال سیاسی فرانسوی اذعان داشت: تصور خوبی از ایرانی‌ها در کشورهای اروپایی و مخصوصاً کشور فرانسه است، ولی اسلام شیعی خیلی معروف و مشهور نیست و در فرهنگ مسیحیت و نه در ظاهر آن‌ها، خیلی احساس عجیب و غریبی نسبت به اسلام دارند و فقط اسلام سنی را می‌شناسند و از آنجایی که آن‌ها ناآگاه هستند فکر می‌کنند که اسلام شیعی هنوز غریب مایل به بد است. 

رولند اُوورو، اسلام شیعی را نزدیک‌تر به فرهنگ اصیل اروپایی دانست و گفت: این مسئله نسبت به اسلام سنی بیشتر است، ولی آن را هیچ‌کس در اروپا نمی‌داند. 

وی با اشاره به اینکه سربازان ایرانی نقش مهم و حیاتی را در نجات سوریه ایفا می‌کنند اضافه کرد: فرانسه ارتباط سنتی زیادی با مسیحیان کشور سوریه دارد و من بسیار خوشحال هستم که برخی از کشورها نمی‌توانند دخالتی در امور سوریه داشته باشند. 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار