مسئول واحد فراهم آوری اعضاء یزد مطرح کرد
مسئول واحد فراهم آوری اعضاء دانشگاه علوم پزشکی استان یزد با اشاره به نهادینه شدن فرهنگ اهدای عضو در بین مردم این استان، گفت: یزد درزمینهٔ اهدای عضو در کشور در رتبه دوم قرار دارد
کد خبر: ۶۱۱۳۶۱
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۵ 26 May 2018

محمدحسین قاسمی با اشاره به اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون 6 مورد اهدای عضو در یزد صورت گرفته است، گفت: اهداکنندگان این اعضا از شهرستان‌های یزد، ابرکوه، مهریز و بهاباد بوده‌اند.

وی بابیان اینکه هر اهدای عضو می‌تواند جان ۸ نفر را از مرگ حتمی نجات دهد، اظهار داشت: بیشترین موارد از اهدای عضو، کلیه‌ و کبد بوده که توانسته جان تعداد زیادی از هم‌وطنان را نجات دهد.

مسئول واحد فراهم آوری اعضاء دانشگاه علوم پزشکی استان یزد با اشاره به اینکه طی پنج سال اخیر ۱۱۶ عضو در استان یزد اهداشده است، تصریح کرد: با ایثار و آینده‌نگری این خانواده‌ها، به تعداد زیادی از بیماران زندگی و جان دوباره‌ای داده‌شده است.

قاسمی برپا کردن بنرهای اهدای عضو در مناسبت‌های مختلف، مصاحبه‌های رادیو و تلویزیونی، چاپ بروشور و پمفلت، برگزاری جلساتی با گروه‌های مختلف مردم درزمینهٔ اهدای عضو و توضیح دادن فرق کما و مرگ مغزی برای آگاه‌سازی مردم را از برنامه‌های واحد فراهم آوری اعضا دانشگاه علوم پزشکی یزد برشمرد.

این مقام مسئول بابیان اینکه پیوند کلیه در استان یزد صورت می‌گیرد، اظهار داشت: استان یزد حائز رتبه دوم در کشور ازلحاظ اهدای عضو شده است و در سال‌های 94 و 95 در استان یزد نزدیک به 30 مورد اهدای عضو انجام‌شده است.

مسئول واحد فراهم آوری اعضاء دانشگاه علوم پزشکی استان یزد با اشاره به اینکه استان یزد درزمینهٔ اهدای عضو، نسبت به جمعیت ساکن در آن از کیفیت بالایی برخوردار است، اذعان داشت: اجرای برنامه اهدای عضو در سال 82 در استان یزد آغاز و در سال ۹۲ این امر با طرح جدید در استان یزد احیاشده است.

وی در پایان بابیان اینکه فقط کسانی که مرگ مغزی شده باشند، می‌توانند اهدای عضو داشته باشند، عنوان کرد: مردم یزد با توجه به روحیه ایثار و ازخودگذشتگی خود درزمینهٔ اهدای عضو از میانگین مار کشوری در این زمینه پیشی گرفته‌اند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار