شهردار یزد گفت: نیاز جدی برای استفاده از پساب برای فضای سبز داریم و باید طرح ویژه ای به منظور استفاده بخش بیشتری از پساب برای آبیاری فضای سبز داشته باشیم.
کد خبر: ۶۱۱۷۵۶
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۶ 27 May 2018

مهدی جمالی نژاد، در جلسه علنی شورای شهر یزد با بیان اینکه مردم هم پول آب را پرداخت می‌کنند و هم ۷۰ درصد آنها پول پساب را پرداخت می‌کنند، اظهار داشت: باید برای استفاده بهینه از پساب برنامه های جدی‌تری ارائه داد.

وی افزود: فکر می کنم نیاز جدی برای استفاده از پساب به منظور آبیاری فضای سبز داریم و باید طرح ویژه ای برای استفاده بخش بیشتری از پساب برای فضای سبز داشته باشیم.

شهردار یزد با بیان اینکه استفاده از پساب در صنعت مشکل ساز خواهد بود، عنوان کرد: یکی از بهترین مواردی که پساب می تواند در آن مورد استفاده قرار گیرد، آبیاری فضای سبز است.

جمالی نژاد خاطرنشان کرد: به طور قطع استفاده از پساب به منظور آبیاری فضای سبز می تواند شرایط بهتری را در زمینه توسعه فضای سبز یزد ایجاد کند.

وی خواستار همکاری و همراهی دستگاه‌های دست‌اندرکار برای صدور مجوزهای لازم برای شهرداری یزد در زمینه برداشت از پساب برای مصارف شهری و آبیاری فضای سبز شد.

سخنگوی شورای شهر یزد نیز در این جلسه اظهار داشت: یزدی‌ها کیمیاگر بودند و خاک را به خشت و کاشی تبدیل کرده اند و اکنون نیز باید از خلاقیت یزدی‌ها برای ساخت و سازهای متناسب با اقلیم بهره گرفت.

محسن عباسی هرفته بیان کرد: شهرداری برای تشویق مردم به ساخت و سازهای متناسب با اقلیم یزد و مقاوم باید بودجه در نظر بگیرد و شرایط آن را برای مردم فراهم کند.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار